رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: مردم بیش‌ از حد به اخبار واکنش نشان می‌دهند و رسانه‌های جمعی نیز با اثرات روانی بر بازار مصرف‌کننده می‌توانند به تغییرات عرضه و تقاضا منجر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری  در رابطه با نوسانات قیمت برنج وارداتی در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: افزایش قیمت برنج وارداتی به منظور حمایت از تولید داخل صورت گرفت و در نهایت تصمیم به کاهش واردات این محصول گرفته شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌شده بود که بر اساس خریدهای قبلی مربوط به برنج خارجی و تولیدات برنج داخلی، بازار پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشد و کمبودی از این بابت احساس نشود.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به کاهش هیجان در بازار برنج خارجی، گفت: بعد از شوکی که به‌ واسطه نگرانی مصرف‌کنندگان از کاهش واردات برنج خارجی در قالب افزایش تقاضا به بازار وارد شد و قیمت این قلم افزایش یافت، رفته رفته با فروکش کردن هیجان قیمت این بخش نیز ثابت ماند.

جهانگیری بیان کرد: انتظار می‌رود با تجدیدنظر در میزان واردات این محصول و فروکش کردن تب تقاضا، بازار مصرف برنج خارجی نیز به حالت قبل بازگردد و قیمت این محصول نیز کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم این موضوع را در نظر داشته باشند که کشور ما با مشکل کمبود محصولی روبرو نیست و تمام اقلام مصرفی موردنیاز مردم در بازار مصرف‌کننده موجود است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در همین رابطه افزود: مردم بیش‌ از حد به اخبار واکنش نشان می‌دهند و رسانه‌های جمعی نیز با اثرات روانی بر بازار مصرف‌کننده می‌توانند به تغییرات عرضه و تقاضا منجر می‌شود.

جهانگیری با اشاره به ممنوعیت واردات برنج و تأثیر این خبر بر بازار مصرف‌کننده، اظهار داشت: زمانی که اعلام می‌شود که واردات برنج خارجی متوقف شده است حتماً منابعی از قبل در کشور موجود است و هدف کم کردن محصول نبوده است.

وی تصریح کرد: از این روی مردم به جو روانی که ایجاد می‌شود پاسخگو نباشند و زمانی که احساس می‌شود اخبار به دلیل ایجاد القای جو منفی بر بازار است، مردم با خرید بیش از نیاز مصرفی، به این موضوع دامن نزنند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در پایان اظهار کرد: رعایت این امر می‌تواند تسهیل‌کننده بازار باشد و از جهش‌های قیمتی در بازار مصرف جلوگیری کند و مردم می‌توانند با مدیریت کردن خرید اقلام مصرفی خود و عدم خرید بیش‌ از حد موردنیاز، مانع از حاکم شدن جو روانی بر بازار شود.

 

انتهای پیام/م

 

مردم با خرید بیش‌ از حد به هیجانات دامن نزنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.