مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از جذب 38 میلیارد ریال منابع در آذربایجان‌شرقی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقی کرمی، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در همایش تبیین قانون و آئین‌نامه اجرای توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از 116 میلیارد ریال اعتبار برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته بودند که تاکنون از لحاظ ریالی 33 درصد و به عبارتی 38 میلیارد و 853 میلیون ریال جذب منابع داشته‌ایم.

وی در خصوص تسهیلات روستایی از محل بانک‌های استان اظهار داشت: از محل تفاهم‌نامه‌ای که بین استاندار آذربایجان‌شرقی،بنیاد مستضعفان و بانک سینا امضا شده، 40 میلیارد تومان منابع به استان تخصیص داده شده است.

وی افزود: بر همین اساس تاکنون 58 طرح به بانک سینا با مبلغ 87 میلیارد و 660 میلیون تومان معرفی شده که از این موضوع 29 طرح به مبلغ 31 میلیارد و 890 میلیون تومان مصوب شده و براساس پیش‌بینی‌ها از قبال این 29 طرح، برای 750 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همچنین 18 طرح با مبلغ 21 میلیارد و 5میلیون تومان برای ایجاد فرصت شغلی 600 نفر عقد قرارداد شده و برای 18 طرح نیز بخشی از منابع پرداخت‌شده با مبلغ 13 میلیارد و 225 میلیون تومان بوده که اشتغال 600 نفر قطعا تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: هفت طرح به بهره‌برداری رسیده و 10 میلیارد از طریق بانک پارسیان به استان منابع تخصیص داده شده که 13 طرح به بانک پارسیان معرفی شده و برای 450 نفر به مبلغ 17 میلیارد تومان اشتغال پیش‌بینی شده، در واقع 7 میلیارد تومان به صورت مازاد از منابع استان به بانک پارسیان معرفی کرده‌ایم که مراحل را طی می‌کنند و بخشی از وثیقه‌ها اخذ شده است.

کرمی بیان کرد: همچنین4.5 میلیارد تومان منابع تخصیصی از منابع پست به استان بوده که 6 میلیارد و 180 میلیون تومان جذب منابع داشته‌ایم و 137 درصد منابع جذب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته 4 میلیارد و 128 میلیون تومان منابع تخصیص بانک کشاورزی به مناطق محروم روستایی و برخوردار بوده که در مناطق محروم با نرخ بانکی 12 درصد و در مناطق برخوردار 16 درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه 61 درصد جذب منابع بوده، اما به خاطر بالا بودن سرمایه جذب در گردش، کمتر استقبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء و اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستایی در سال 95 شامل تعهد اشتغال 8 هزار و 776 نفر بود که در اشتغال و مبلغ اعتباری عملکرد صددرصدی داشته‌ایم.

کرمی گفت: در سال‌جاری که برای بیش از 116 میلیارد منابع اعتبار برای دستگاه‌های جرایی در نظر گرفته بودند، تاکنون از لحاظ ریالی 33 درصد و به عبارتی 38 میلیارد و 853 میلیون جذب منابع داشته‌ایم و از لحاظ تعداد اشتغالی که 6 هزار و 864 نفر بوده، 45 درصد و به عبارتی 3 هزار و 88 نفر اشتغال تحقق پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته در راستای قانون حمایت از اشتغال و تولید پایدار روستایی از طریق صندوق کارآفرینی امید برای طرح دانش‌بنیان تولید کاغذ از سنگ به مبلغ 4 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

 

انتهای پیام/ش

تحقق ۳ هزار اشتغال در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.