رئیس پارک ملی بختگان از سرگردانی ۲ هزار درنا در تالاب بختگان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جانی رئیس پارک ملی بختگان اظهار کرد: امسال حدود ۲ هزار قطعه درنا برای زمستان گذرانی به کنار دریاچه طشک آمده اند که متاسفانه با نبود آب و خوراک رو به رو شده اند.

وی با بیان این که درنا پرنده‌ای است که هر جا برایش امن باشد به آن جا مهاجرت می‌کند، افزود: تالاب بختگان سال‌ها است که به سبب وضعیت اکوسیستم و آب و هوای مناسب از معدود تالاب‌های مقصد درناها است.

رئیس پارک ملی بختگان با بیان این که در سال‌های پرآبی بیش از ۵۰ هزار قطعه درنا از سیبری به بختگان می‌آمدند، افزود: امسال به دلیل خشکی دریاچه بختگان، تعداد کمتری درنا به فارس مهاجرت کردند که متاسفانه همین تعداد کم نیز با کمبود آب و غذا رو به رو شده اند.

کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: درنا‌ها برای ۴ ماه زمستان گذرانی به کنار دریاچه بختگان می‌آیند و به آب و غذا نیاز دارند تا امنیت غذایی آن‌ها تامین شود و آسیب کمتری به مزارع وارد کنند.

بختگان، از دریاچه‌های مهم ایران در استان فارس است که علاوه بر زیبایی و نقش مهم در اکوسیستم جانوری و گیاهی و جذب گردشگران، در زمان پر آبی سبب افزایش رطوبت هوا و ثمردهی درختان انجیر، بادام، رز و زیتون می‌شد.

سیلاب رود «سیوند» در انتهای مسیر خود به رود کُر پیوسته و از آن جا به دریاچه «بختگان نی ریز» می‌ریزد.

انتهای پیام/ن

سرگردانی پرندگان درنا در دریاچه بختگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.