رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: مردم، ولی نعمت ما هستند ما باید خدمتگزار آن‌ها باشیم، اما اقدامات آشوبگران به مسئله گرانی و اقتصاد کشور ربطی ندارد.

اقدامات آشوبگران ربطی به گرانی و اقتصاد کشور نداردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز حوادثی که اخیرا اتفاق افتاده مورد بررسی قرارگرفت.

وی افزود: در خصوص اتفاقات اخیر اعضای هیئت دولت نظری داشتند و آن را مطرح کردند، خوشحال هستیم که وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور توانسته به مأموریت شورای امنیت ملی به خوبی عمل کند.

واعظی ادامه داد: رئیس جمهور از وزیر کشور، نیروی انتظامی و تمامی کسانی که در این مدت در این جریان حضور داشتند و سعی داشتند با آرامش با مسائل برخورد کنند تشکر کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: رئیس جمهور درخواست کرده آرامشی که در یکی دو شب گذشته به وجود آمده پایدار باشد همچنین از مردمی که سعی کردند آرامش در کشو به وجود بیاید تشکر کرد.

وی گفت: همچنین در جلسه امروز در خصوص مشکلات زلزله زدگان مصوباتی داشتیم که بودجه ای بلاعوض به آنها تعلق می گیرد تا مشکلاتشان برطرف شود.

واعظی یادآور شد: برای بخش‌های کشاورزی، ماهیگیری، دامپروری که دچار آسیب شدند حدود 31 یا 32 میلیارد تومان به صورت تسهیلات بلاعوض تعلق می گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اغتشاش های اخیر آیا دولت از سوی نهاد خاصی تحت فشار است، افزود: خیر، دولت محوری برای مدیریت این شرایط است و در چند روز گذشته شاهد وحدت و همدلی میان همه نهادها، ارگان‌ها و بخش های مختلف وجود داشت.

وی اظهار کرد: همچنین صمیمیت و همدلی قابل توجهی میان همه اعضای شورای امنیت کشور در تهران، شهرستانها و استانها برقرار بوده و اقدامات خوبی برای کنترل اتفاقات اخیر انجام شده است.

واعظی درباره طرح و برنامه دولت برای پاسخگویی به مطالبات اقتصادی مردم گفت: مطالبات مردم مربوط به شرایط فعلی نمی شود همواره در دوره‌های گذشته هیچ دولتی نتوانسته با سیاست های خود همه مردم را راضی نگه دارد لذا دولت دوازدهم به عنوان منتخب مردم صدای آنها می شنود و طبق نیاز مردم تصمیم گیری و عمل می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور متذکر شد: مردم ولی نعمت ما هستند ما باید خدمتگزار آنها باشیم بر این اساس باید حرف ملت را بشنویم اما در برخی شهرها عده ای به خیابانها می آیند، آشوب می‌کنند و حسینیه و مساجد را به آتش می‌کشند، دادگستری و بانک‌ها را تخریب می‌کنند اما عاملان این اقدامات در بازجویی های خود اعلام می‌کنند که دچار هیجان شدیم لذا این موضوع به مسئله گرانی و اقتصاد کشور ربطی ندارد.

وی افزود: دلیل گرانی تخم مرغ در مدتی کوتاه شیوع آنفولانزای مرغی بود و این موضوعی است که در همه کشورها اتفاق می افتد و مردم اعلام می‌کنند اگر آنفولانزای مرغی با بیماری دامی وجود داشته باشد از آن کالای مشخص استفاده نمی‌کنند.

واعظی در واکنش به مداخلات آمریکا در امور ایران و اتفاقات اخیر اظهار کرد: خوشبختانه دولت و رئیس جمهور در زمان مناسب نسبت به این گونه اظهارات واکنش نشان دادند، دشمنی آمریکا برای ما ثابت شده و همواره سیاستهای این کشور علیه ایران وجود داشته است.

وی اضافه کرد: آمریکا در ماه گذشته ایران را به عنوان ملتی تروریست معرفی کرد حال چطور ممکن است همان فرد طرفدار ایران شود و بخواهد از اعتراض های اخیر مردم حمایت کند؟

واعظی بیان کرد: آمریکایی ها ادبیات خود را تغییر دادند و قصد دارند با این روش به کشورمان فشار وارد کنند اما تا زمانی که وحدت و همدلی میان مردم وجود دارد و رهبری فرزانه هوشمندانه همه امور را نظاره می کند، مسائل خارجی نمی‌تواند تأثیری در کشورمان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۱۵ ۱۴ دی ۱۳۹۶
عجب
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ دی ۱۳۹۶
چرا همه چیز یه دفعه گرون شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
اشوبگران باید مجازات بشن وباهاشون برخوردجدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۳ دی ۱۳۹۶
درسته من هم این موضوع را قبول دارم
آخرین اخبار