طرح مزایده کالاهای قاچاق مکشوفه در خراسان جنوبی با گذشت یک سال از اجرای آن، استقبال نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ شیخ زاده ، رئیس اداره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با بیان اینکه کالای قاچاق مکشوفه به مزایده گذاشته می ‌شود، گفت: کالاهای قاچاق مكشوفه درصورت امكان به شرط صادرات و با اخذ تضمين لازم به فروش می رسد و در غير اين صورت مطابق مقررات امحا می ‌شود.


وی افزود: در خراسان جنوبی با وجود گذشت یک سال این طرح مورد استقبال قرار نگرفته اما سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان در حال رایزنی با تعدادی از صادرکنندگان است.


رئیس اداره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با بیان اینکه شرکت در مزایده به صورت الکترونیکی در حال انجام است، گفت: متقاضیان از سراسر کشور می توانند در این مزایده شرکت کنند.


 شیخ زاده افزود: متقاضیان پس از برنده شدن در مزایده به همراه نمایندگانی از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و گمرک می توانند کالای مورد نظر را از مرز خارج کنند.


وی گفت: متقاضیان به هیچ عنوان حق فروش این اموال را در داخل کشور ندارند.


رئیس اداره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با بیان اینکه کالاهای خوراکی مشمول مزایده نیست، افزود: پارچه، پوشاک، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و لوازم یدکی از کالاهای مشمول مزایده است.


سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بلافاصله پس از تحویل کالای قاچاق، اطلاعات کالا‌‌ها را از طریق سامانه شناسه کالا به منظور تعیین ارزش کالاهای صادراتی با پنجره واحد گمرک تبادل کرده و با استفاده از اطلاعات مذکور قیمت تجاری روز کالا به عنوان قیمت پایه فروش برای طرح در مزایده تعیین می کند.

منبع :صداوسیما
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.