تسهیلات ساخت در محلات فرسوده و نارآمد شهری اردبیل ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالرحمن روحی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی روند بازسازی ساخت‌های فرسوده شهری اردبیل اظهار داشت: مقاوم سازی واحدهای مسکونی در محلات ناکارآمد و فرسوده شهری از مهمترین اولویت‌های راه و شهرسازی بوده و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا با ترغیب ساکنان در این مناطق زمینه بازسازی و بهسازی این واحدها را فراهم آوریم.

وی از ارائه تسهیلات ساخت در محلات فرسوده و نارآمد شهری اردبیل خبر داد و افزود: در این زمینه آمادگی داریم تا متقاضیان احداث این واحدها را برای دریافت تسهیلات معرفی کرده و زمینه ساز مقاوم سازی واحدهای مسکونی در این مناطق شهری شویم.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل از استان‌های فعال در حوزه پرداخت تسهیلات در محلات هدف و ناکارآمد شهری به شمار می رود، گفت: برای احداث واحدهای مسکونی با اعطای تسهیلات در محلات ناکارآمد شهری برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا بتوانیم در کنار مقاوم سازی این واحدها و تحول در بخش مسکن استان زمینه ماندگاری ساکنان در این مناطق را فراهم آوریم.

روحی بازسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده را در راستای سند ملی راهبردی و احیاء و بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری دانست و بیان کرد: ارائه این تسهیلات بدون محدودیت برش شهرستانی و تا پایان سال 96 بوده و با توجه به اینکه نیاز به سپرده‌گذاری ندارد انتظار می‌رود تا ساکنان این بافت ها نبست به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: دریافت پروانه از شهرداری‌ها برای متقاضیان احداث این واحدها و مراجعه و ثبت نام در سامانه تسهیلات ساخت برای افرادی که در محلات هدف و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند برای دریافت تسهیلات لازم بوده تا بتوانیم زمینه معرفی متقاضیان به بانک‌ها را فراهم آوریم.

وی اظهار کرد: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر واحد شهری در مرکز استان 40 میلیون تومان و در شهرستان‌های استان 30 میلیون تومان بوده که از ساکنان این مناطق و افرادی که دارای ملک در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری هستند انتظار داریم از این تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای خود بهره‌برداری کنند.

 

انتهای پیام/ع

مقاوم سازی واحدهای مسکونی در محلات ناکارآمد و فرسوده شهری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.