اعتراض نسبت به بالا رفتن قیمت برخی کالاها در تعدادی از شهرهای ایران به اغتشاش تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، طی چند روز اخیر اعتراض ها نسبت به بالا رفتن قیمت برخی کالاهای اساسی و در عین حال پاسخگو نبودن نهادهای مالی و اعتباری در برخی از شهرهای ایران صورت گرفت.

اوضاعِ معیشت مردم ضعیف خوب نیست و موجب اعتراض آنها شده است  و مسئولان باید برای این مشکلات چاره اندیشی کنند.

در بین این اعتراض ها که در ساعات اولیه منطقی و قانونی به‌نظر می‌رسید، ضدانقلاب هم به میدان آمده تا با موج سواری از گلایه‌های مردم و شعار‌های انحرافی برای کلاه خود نمدی بسازد.

به گفته شاهدان عینی کسانی که شیشه اماکن عمومی و خصوصی را شکستند و آتش در اموالی که متعلق به مردم است انداختند و پلیس را مضروب کردند همان‌هایی بودند که شعار‌های تند و انحرافی را فریاد می‌زدند تا در هیجان جمعیت این شعار‌ها تکرار شود و هدف جمعیت را چیزی غیر از مسائل معیشتی نشان دهند.

اغتشاش گرانی که با لباس اعتراض ظاهر شدند

این افراد و دست اندرکاران کانال‌های تلگرامی و ماهواره‌ای معاند و اربابان غربی و عربی آنها همان خناسانی هستند که دنبال همه گیر شدن آشوب‌های خیابانی هستند.

اعتراض هایی که علی رغم آنکه بدون مجوز برگزار شد اما مشمول سعه صدر مسئولان و نظام واقع شد و دولتیان همدل به مردم وعده دادند برای بهبود اوضاع تلاش مضاعف کنند.

در کنار این اعتراض های آرام و مسالمت آمیز و البته معمولی چنانکه که در اغلب کشورهای دموکرات جریان دارد برخی با سوء استفاده از اوضاع، اهداف معطوف به اغتشاش را پیگیری کردند و مبادرت به آتش زدن اموال دولتی وتخریب بیت المال کردند.

در این میان برخی رسانه های معاند به تلافی شکست کشورهایشان در عرصه های نبرد منطقه ای به بزرگ نمایی این موضوع پرداختند و مساله را آنچنان رسانه ای کردند که گویی در ایران انتفاضه ای بنیان برانداز از راه رسیده است .

اغتشاش گرانی که با لباس اعتراض ظاهر شدند

نکته جالب توجه عملکرد این رسانه ها تلاش در جهت دهی به اعتراض ها است چنانکه با تقطیع و سانسور خواسته های اصلی معترضان هدف اعتراض ها را به حاکمیت و کلیت نظام متوجه می کنند.

به میان مردم استان سمنان که می روی متوجه می شوی آنها هم با این اغتشاش ها مخالف هستند و حرف مردم این است که مسئولان گوششان را برای شنیدن مشکلات مردم باز کنند.

در استان سمنان هم تجمعاتی برگزار شد، با تعدادی از شهروندان استان سمنان درمورد این تجمع ها و کارهای اغتشاش گران جویا شدیم.

یکی از شهروندان سمنانی گفت: در اواخر تجمعات عده ای دارند سودجویی می کنند و به اموال مملکت آسیب می زنند که این کار اشتباهی است. ملت ما فهیم است واین افراد اغتشاش گر شناسایی می شوند و باید با همدلی با ولایت از این شرایط بحرانی مملکت خارج شویم.

اغتشاش گرانی که با لباس اعتراض ظاهر شدند

شهروند دیگری گفت: ما در این تجمع ها نبودیم و این کار را درست نمی دانیم که اموال عمومی را تخریب و به نظام توهین کنند باید پشت این نظام و انقلاب ایستاد. اگر اغتشاش گران به فکر مملکت بودند پرچم ایران را آتش نمی زدند.

شهروند دیگری اضافه کرد: اگر این تجمع ها برای مشکلات اقتصادی باشد و برای دولت هزینه های اضافی نداشته باشد، قانونی است.

 شاید بتوان با این تجمع ها گرانی های اقلام اساسی را در دولت کاهش داد و مردم حق اعتراض دارند ولی با اغتشاش مخالف هستم. اگر مسئولان به درد مردم رسیدگی کنند و اجازه دهند اعتراض هایی با مجوزهای لازم انجام شود به نظر خوب است چون  مردم حرف خود را به گوش مسئولان می رسانند.

 

اغتشاش گرانی که با لباس اعتراض ظاهر شدند


به نظر می رسد برخورد با اغتشاشگران مجهول الهویه و سوء استفاده گر وظیفه اصلی دولت است و  بنا بر تکلیف قانونی دولت ایران همچون کشورهای دیگر در صدد برخورد جدی تر با هرگونه اغتشاش و نا امنی باید باشند.


گزارش از سمانه قربانی


انتهای پیام / ق

تجمعات مردمی چگونه به اغتشاش کشیده شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.