تکمیل طرح چهار خطه شهرکرد به شلمزار، مستلزم رفع مشکل تملک در اراضی کشاورزی است.

بهره برداری از طرح چهارخطه جاده شلمزار به شهرکرد تا سال آیندهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درخصوص احداث باند دوم محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار گفت: این طرح به طول ۳۲ کیلومتر، در دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول از سه راهی خوزستان تا سه راهی شمس آباد و مرحله دوم از سه راهی شمس آباد تا سه راهی امیرآباد است.

وی افزود: با پیگیری به عمل آمده برای ملی نمودن این پروژه، نهایتاً با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در سال گذشته، پروژه مذکور به عنوان بخشی از طرح ملی محور شهرکرد به بازفت تعریف و دارای ردیف اعتباری شد.

قاسمی اضافه کرد: با برگزاری مناقصه در همان سال، عملیات احداث باند دوم در حد فاصل سه راهی شمس آباد تا سه راهی امیرآباد به طول ۱۳ کیلومتر و با عقد قراردادی به مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال آغاز گردید.

وی ادامه داد: علیرغم تلاش در طراحی پروژه برای بیشترین استفاده از حریم قانونی موجود راه و تصرف کمتر اراضی کشاورزی، اما احداث این محور در حریم قانونی راه در برخی نقاط با مشکلاتی مواجه و نیازمند تملک اراضی شد که ادامه پروژه مستلزم رفع آنهاست.

قاسمی افزود: به همین منظور هیئت سه نفره‌ای متشکل از کارشناس مورد نظر مالکان، اداره کل راه و شهرسازی و فرمانداری شهرستان‌های کیار و شهرکرد برای ارزیابی قیمت زمین‌ها تشکیل شده است تا پس از پرداخت بهای زمین، احداث این طرح ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوط و همچنین مالکان اراضی مجاور طرح، عملیات اجرایی این پروژه تسریع پیدا کند تا در آینده شاهد تکرار حوادث تلخ ناگوار رانندگی در این مسیر نباشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت رفع مشکل تملک اراضی، این طرح تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

قاسمی، میزان اعتبار مصوب سال جاری این طرح را ۳۰ میلیارد ریال و اعتبار تخصیص یافته را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: محور شهرکرد به شلمزار از جاده‌های شریانی مهم و پر ترافیک چهارمحال و بختیاری به عنوان محور اتصال بین چهار شهرستان این استان است که روزانه ۱۳ هزار تردد در آن صورت می‌گیرد و وضعیت فعلی جاده، جوابگوی این حجم تردد نیست.

وی با بیان اینکه سرعت و سبقت غیر مجاز یکی از دلایل وقوع حوادث تلخ رانندگی در این محور است یادآور شد: علیرغم نبود نقطه حادثه خیز و پیچ و قوس تند و خطرناک در این مسیر و نداشتن شیب و به دلیل مستقیم و به اصطلاح کفی بودن جاده مذکور، روزانه بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد سرعت غیر مجاز در این مسیر ثبت می‌شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم گفت: در سال ۱۳۸۸ تنها شش کیلومتر از این مسیر ۳۲ کیلومتری با صرف ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی چهار خطه شد و ۲۶ کیلومتر باقیمانده در قالب دو بخش ۱۳ کیلومتری در حال اجراست.

حسینعلی مقصودی، کاهش حجم تصادفات، میزان مصرف سوخت و زمان سفر مردم را از مزایای بهره برداری از این طرح چهارخطه برشمرد.

انتهای پیام/خ

محور شهرکرد به شلمزار از جاده‌های مهم و پر ترافیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار