جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه راجع به اغتشاشات اخیر در ایران توضیحات کاملی ارائه داد.

حکایت دشمنانی که به جای گرگ های خود، موریانه هایش را راهی میدان می کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی با بیان اینکه «مطالبه حق» از طرف مردم، یک اقدام شایسته و مناسب است، اظهار کرد: سال‌ها قبل مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و مردم فرمودند: «شما از مسئولان مطالبه‌گر باشید» و به مسئولین هم گوشزد کردند که «شما باید پاسخگوی مطالبه مردم باشید». مطالبه‌گری از مسئولان، حق مردم است و این موضوع در مردم‌سالاری دینی، صرفا یک شعار نیست؛ مردم به معنای واقعی کلمه، صاحب و مالک حکومت هستند و حق دارند از مسئولین، عدالت، توسعه اقتصادی و رفع مشکلات خود را مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این مطالبه‌گری در بعضی از دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود، عنوان کرد: امروز در دانشگاه‌ها مسئولان را دعوت می‌کنند و می‌گویند پاسخگو باشید. در بعضی موارد مسئولان لبیک می‌گویند و در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند و جواب‌های قانع‌کننده‌ای را به دانشجویان می‌دهند، در بسیاری از مواقع هم یا دعوت دانشگاه را نمی‌پذیرند. البته فراموش هم نکنیم که نمایندگان مجلس نیز به عنوان نمایندگان مردم حق دارند مسئولین را زیر سوال ببرند و از آن‌ها مطالبه‌گری کنند.

جانشین سابق نماینده، ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه آنچه پشت ماجرای اخیر نهفته است این است که استکبار، به دنبال آن است که از مطالبه‌گری مردم، سوءاستفاده کند، گفت: آن‌ها در جمع‌بندی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه مقابله با انقلاب اسلامی، قرار دادن مردم مقابل این نظام است.

حکایت دشمنانی که به جای گرگ های خود، موریانه هایش را راهی میدان می کند

در صدر اسلام، تمام حمله‌ها و تهاجم‌های یهودیان و مشرکان و دشمنان اسلام، نتوانست اسلام را از کار بیندازد و آن‌ها تنها از راه ایجاد فتنه و بازی دادن مسلمان‌ها، توانستند حالت پویایی و جهادی اسلام را کنترل کنند و کاری کنند که مسلمانان رزمنده در رکاب پیغمبر اکرم (ص)، بلای جان اسلام و در نهایت قاتل فرزند رسول خدا شوند و حادثه عاشورا رقم بزنند. امروز هم دشمنان انقلاب اسلامی ایران، همان کار صدر اسلام را می‌کنند و می‌خواهند این انقلاب را از طریق خود انقلابیون از کار بیندازند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: مدتی قبل «اسکات مادل» یکی از نمایندگان مجلس آمریکا با صراحت گفت «هر چند جنبش سبز مُرده یا حیات مصنوعی پیدا کرده، اما باید اعتراض‌های مردم به صورت منظم در ایران ادامه پیدا کند ما باید کارگران و مردم معترض را به ضدیت با نظام سوق دهیم».

وی با بیان اینکه جبهه استکبار امروز مقابل نظام جمهوری اسلامی ذلت‌های بسیاری نصیبش شده و آن‌ها مرگ تدریجی خود را با وجود انقلاب اسلامی، قطعی می‌دانند و به همین دلیل است که چاره‌ای جز «فتنه اندوزی» پیش روی خود نمی‌بینند، تاکید کرد: امروز استکبار فهمیده که رفتار گرگ‌صفتانه‌اش دیگر جواب نمی‌دهد و به همین دلیل آن‌ها حرکت موریانه‌ای را در راه فتنه‌اندوزی در ایران برگزیده‌اند.

جانشین سابق نماینده، ولی فقیه در سپاه ادامه داد:" دشمن دریافته که به جای آنکه گرگ‌های خود را به مقابله با نظام انقلاب اسلامی بفرستد، باید موریانه‌هایشان را روانه این میدان کند تا از درون انقلاب را بخورند و آن را پوک کنند و با تهی کردن محتوای داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران، به نتیجه مورد نظرشان برسند. خشونت و حرکات موریانه مشخص نیست. در برابر گرگ، شجاعت لازم است، اما در برابر حمله موریانه‌ای دشمن «بصیرت» نیاز است."

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه با بیان اینکه دشمن امروز به صورت تابلودار به دنبال حمایت از اغتشاشات است، گفت: وقتی می‌بینیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور آمریکا و سیاستمدارانی که دشمنی خود را با نظام انقلاب اسلامی رسما بیان کرده‌اند، از اغتشاشات و حرکت‌های ضدمردمی اخیر در ایران استقبال و صراحتا از آن حمایت می‌کنند، متوجه می‌شویم که این حرکات کاملا «دانسته و هماهنگ‌شده» صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتشاشات اخیر، حرکتی مطالبه‌گرایانه و صحیح نیست بلکه دشمن آن را مدیریت و کارگردانی می‌کند، گفت: مردم و جوانان عزیزمان در عین حال که باید مطالبات خود را داشته باشند، باید مراقب این نکته هم باشند که هنرپیشه دست دشمن نشوند و در پازل آن‌ها بازی نکنند.

جانشین سابق نماینده، ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه مسئولان اگر آنچه را که مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی فرموده‌اند، به معنای واقعی کلمه اجرا کنند و آن را نسخه اصلی نجات وضعیت اقتصادی کشور بدانند و به معنای واقعی کلمه «خدمتگزار مردم» باشند، مطمئنا دشمن فرصت سوءاستفاده‌های اینچنینی پیدا نمی‌کند، افزود: مسئولان ما باید باور داشته باشند که ما با تکیه بر دشمنان، هیچگاه به سعادت و نجات واقعی دست پیدا نمی‌کنیم کمانکه در قرآن کریم نیز به صراحت آمده «اگر به دشمنان تکیه کردید، آتش می‌گیرید».

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی همچنین با بیان اینکه مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات مردم اهتمام ویژه داشته باشند و زجرکشیده‌ها را درک کنند و با واقعیت‌های موجود به نحو مناسب رفتار کنند، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز برجسته‌ترین مبارزه با استکبار «خدمت به مردم» است.

وی در ادامه تصریح کرد: بصیرت یعنی اینکه متوجه باشیم ممکن است مسجد ضرار را در برابر ما قرار دهند، ممکن است باطل را زیر چهره حق قرار دهند، ممکن است قرآن سر نیزه کنند و حقیقت دین را نادیده بگیرند. بصیرت یعنی اینکه ما فراموش نکنیم صحابه پیغمبر مدتی بعد از وفات ایشان مقابل وصی او قرار گرفتند، فراموش نکنیم که جانباز صفین، قاتل حسین‌ابن‌علی (ع) شد. بصیرت یعنی به جای شخصیت محوری، «ولایت محوری» داشته باشیم.

جانشین سابق نماینده، ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه امیدوارم با «بصیرت امت و جوانان کشورمان»، با «همت بلند مسئولین و وجود روحیه خدمتگزاری در آنها» و از همه مهمتر با «تبعیت مطلق از ولایت» از این قضایا عبور کنیم، تصریح کرد: اغتشاشات اخیر راه به جایی نمی‌برد چرا که این جماعت در سال ۸۸ حرکتشان گسترده‌تر از مقطع فعلی بود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان با بیان اینکه ممکن است اغتشاشات اخیر آسیب‌ها و ضرر‌هایی را متوجه ما کند، اما دشمنان بدانند که این کار آنها، موضع ضداستکباری مردم ما را بیش از پیش تقویت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که جوانانی با روحیه «حججی‌وار» در کشور ما هستند، دشمنان اجازه عرض اندام در این آب و خاک را نخواهند داشت و رسوایی آن‌ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

منبع:میزان

انتهای پیام/

گفتگو با حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی درباره اغتشاشات اخیر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.