گراهام: اگر کره شمالی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ حضور یابد، آمریکا نباید در آن شرکت کند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد در صورت حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی، آمریکا نباید در این مسابقات شرکت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد اگر کره شمالی در رقابت‌های المپیک زمستانی که قرار است در کره جنوبی برگزار شود، شرکت کند، آمریکا نباید در این بازی ها حضور یابد.

وی در حساب توییتر خود مدعی شد: «اینکه به کیم جونگ اون اجازه دهیم در بازی های المپیک زمستانی شرکت کند، یعنی به غیرمشروع ترین رژیم روی زمین مشروعیت داده ایم. من اطمینان دارم که کره جنوبی این اتفاق پوچ را رد خواهد کرد و معتقدم که اگر کره شمالی در این بازی ها شرکت کند، آمریکا نباید شرکت کند.»

کره جنوبی میزبان رقابت‌های المپیک زمستانی 2018 است که از ماه آینده میلادی آغاز می شود. روز دوشنبه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیام تبریک خود به مناسبت سال نوی میلادی اعلام کرد که مسیر گفتگو با کره جنوبی باز است. او همچنین گفت که در حال بررسی اعزام یک هیئت از پیونگ یانگ برای حضور در بازی های المپیک است.

پس از آن، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که از تصمیم کره شمالی برای اعزام یک هیئت به سئول برای شرکت در بازی های المپیک استقبال می کند. دقایقی پیش هم کره شمالی اعلام کرد که قرار است امروز خط تلفن قرمز مرزی با کره جنوبی را – که مدتها بسته بوده است-- باز کند.

کره شمالی در حالی از شرکت در بازی های المپیک 2018 خبر داده است که در بازی های سال 2014 که در سوچی روسیه برگزار شد، شرکت نکرد.

چو میونگ گیون، وزیر وحدت دو کره پیشتر اعلام کرد: کره جنوبی اعلام آمادگی کرده است که با کره شمالی بر سر میز مذاکره بنشیند.

بحران کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور و لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ علیه کیم جونگ اون و همچنین اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه‌جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است.


انتهای پیام/

انتقاد گراهام از حضور هیئتی از کره شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار