رنجبر تقویت الگو‌های بازاریابی را مهم‌ترین اولویت حوزه پژوهش دانست.

تقویت الگوهای بازاریابی؛  مهم‌ترین اولویت‌ حوزه پژوهش/هنر دانشگاه، چاره‌اندیشی و حل مشکلات جامعه استبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: کسب رتبه برتر توسط دانشگاه آزاد اسلامی در هجدهمین نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در سال جاری که با ارائه و نمایش محصولات فناورانه و تجاری‌سازی شده واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به‌دست آمد، موید پیشتازی این دانشگاه در پژوهش است.

وی مهم‌ترین کارکرد دانشگاه‌ها در حال حاضر را حل مسئله دانست و گفت: هنر دانشگاه در این عصر، احصاء نیازهای صنعت و جامعه و چاره‌اندیشی و حل مشکلات آنها جهت افزایش رفاه و معیشت مردم است.

رنجبر به وضعیت دانشگاه استنفورد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه یک هولدینگ بزرگ با منابع درآمدزایی سرشاری است که وابستگی درآمد این دانشگاه به شهریه تنها 11 درصد بوده و مابقی درآمد این دانشگاه از طریق تحقیقات، خدمات درمانی، خدمات آزمایشگاهی و ... محقق می‌شود.

مهم‌ترین راهکارهای کاهش وابستگی درآمدهای دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تقویت الگوهای بازاریابی، تدوین پیوست کارآفرینی و اقتصادی را از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین راهکارهای کاهش وابستگی درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجویی، توجه ویژه به پژوهش‌های تقاضامحور، رفع نیازهای صنعت، تجاری‌سازی ایده‌های نو و دانش‌محور است.

رنجبر گفت: در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی با تدوین آئین‌نامه‌ اجرایی حمایت از نخبگان درصدد شناسایی و حمایت از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها و همچنین نخبگان حوزه کسب و کار برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و فراهم ساختن محیطی مناسب برای فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌محور هستیم.

گفتنی است؛ در دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی در این استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.