موگرینی: برای اجرای توافق هسته‌ای ایران از سوی همه طرف‌ها تلاش می‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارش پایانی سال ۲۰۱۷ خود نوشت این اتحادیه برای اجرای توافق هسته‌ای ایران از سوی همه طرف‌ها تلاش می‌کند.

موگرینی: برای اجرای توافق هسته‌ای ایران از سوی همه طرف‌ها تلاش می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار تصویری از وقایع مهم در سال 2017 میلادی در وبلاگ خود نوشت: «سال دشواری بود اما مانند دیگر سالها، سال 2017 هم لحظات خوبی داشت. دستاوردهایی که ما با تعهد فراوان، انرژی بالا و با کار گروهی خوب به آنها رسیدیم. مانند همه سالهای جدید، تلاش کردم فهرستی از دوازده رخداد تهیه کنم که برای من از سال گذشته به سال جدید منتقل شده است.»

موگرینی در بخشی از یادداشت خود به توافق هسته ای ایران اشاره کرد و افزود: «پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که توافق هسته ای با ایران را دوباره در کنگره تائید نکند، زمان دشواری برای چند جانبه نگری ایجاد شد. ماه سپتامبر پارسال در مجمع عمومی سازمان ملل، ریاست نشست کشورهایی را که بر سر توافق (هسته‌ای) مذاکره کرده بودند، بر عهده داشتم. در آنجا، بار دیگر اذعان کردیم که ایران توافق هسته ای را اجرا می‌کند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز 9 بار این موضوع را تائید کرده است. اتحادیه اروپا به عنوان قدرتی چندجانبه و مطمئن، برای اجرای توافق هسته ای توسط همه طرف‌ها تلاش می‌کند.»

 

انتهای پیام/

 

تاکید فدریکا موگرینی بر ضرورت اجرای برجام از سوی همه طرف ها

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار