بازجویی از سیاستمدار آلمانی به دلیل انتشار پیام‌هایی با محتوای نفرت پراکنی علیه مسلمانان

پلیس آلمان یکی از سیاستمداران این کشور را به دلیل انتشار پیامی نژادپرستانه با محتوای نفرت پراکنی علیه مسلمانان بازجویی می‌کند.

بازجویی از سیاستمدار آلمانی به دلیل انتشار پیام نژادپرستانهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بی بی سی؛ «بئاتریکس فان استورش»، نائب رئیس حزب محافظه‌کار «آلترناتیو برای آلمان» در پیام سال نوی میلادی خود، پلیس شهر کُلن  را به مدارا با «مردان مسلمان وحشی (!) که تجاوز گروهی می کنند»  متهم کرد.

استورش در حالی چنین واکنشی نشان داده است که چند روز پیش پلیس آلمان در حساب توئیتری خود سال نوی میلادی را به زبان های آلمانی، انگلیسی، عربی و فرانسوی تبریک گفته بود.

نائب رئیس حزب آلترناتیو برای  آلمان در حساب توئیتری خود نوشت: پلیس کلن برای خشنود کردن مردان مسلمان وحشی (!)که تجاوز گروهی می‌کنند، پیام تبریک سال نو به [زبان] عربی ارسال کرده است.

شرکت توئیتر در پی انتشار چنین پیامی به مدت 12 ساعت اکانت استورش را مسدود کرد و با ارسال نامه الکترونیکی موارد نقض قوانین توئیتر را گوشزد کرد. با وجود این، استورش پیام نژادپرستانه خود را در اکانت فیس بوک نیز ارسال کرد که به دلیل محتوای تحریک کننده آن موجب مسدود شدن حساب فیس بوک وی نیز شد.

پلیس آلمان با متهم شناختن این نماینده پارلمان قرار است از او به دلیل انتشار پیام هایی با محتوای نفرت پراکنی علیه مسلمانان بازجویی کند. در همین حال، حزب آلترناتیو برای آلمان طی بیانیه ای ضمن حمایت از اظهارات نائب رئیس، حذف پیام وی را سانسور تلقی کرده است. آلیس ویدل، رهبر این حزب با انتقاد از مقامات آلمانی در حساب فیس بوک خود نوشت: دولت آلمان در برابر حجم مهاجران وارداتیِ غارتگر که کاری جز تجاوز و ایجاد رعب انجام نمی دهند، تعظیم می کند.

در تعطیلات سال نوی 2015  شکایت هایی مبنی به آزار جنسی مهاجران علیه زنان آلمانی گزارش شد که واکنش شدید این حزب را به دنبال داشت.

دولت آلمان چند ماه پیش قانونی تصویب کرد که به موجب آن شبکه های اجتماعی توئیتر و فیس بوک باید از انتشار  هرگونه پیام با محتوای نفرت پراکنی مقابله کند و در صورتی که این پیام ها ظرف 24 ساعت حذف نشوند با شکایت دولت آلمان و جریمه 50 میلیون یوریی مواجه می شوند. اعضای حزب راست گرای آلترناتیو به شدت با این قانون مخالفت کردند.

انتهای پیام/

 

انتشار پیام های نژادپرستانه علیه مسلمانان از سوی یک سیاستمدار آلمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار