قانون به عنوان مبنا و اساس تنظیم روابط اجتماعی در عصر حاضر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، پایبندی به قانون و پیگیری مطالبات فردی و اجتماعی از طریق آن نه تنها موجب تحکیم روابط اجتماع با حاکمیت بلکه زمینه رفع مشکلات را فراهم می کند.

تجمعات اخیر که با نیت مطالبه گری مردم برای رفع مشکلات اقتصادی صورت گرفت هرچند بر مبنای قانون نبود اما از سوی مسئولان این مطالبات به حق شناخته شده و وعده رفع مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی داده شد.

آقای« م.ع» دانشجوی دانشگاه فرهنگیان بندرعباس معتقد است در بطن اعتراضات مردم برخی سواستفاده کردند و آن را به بیراهه کشاندند و به اموال بیت المال آسیب رساندند.

وی گفت: اعتراضات و خواسته های مردم باید بر اساس قانون مطرح شود و موضوعات مشخص که خواسته واقعی مردم است بیان شود .

همچنین خانم خانه دار بندرعباسی هم در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: برخی از این تجمعات سوء استفاده کردندو رفتارهایی از آنها سرزد که خواسته مردم نیست و خلاف قانون و شان یک ایرانی است.

آقای «ج .ص» شهروند دیگر بندرعباسی نیز گفت: هرگونه خسارت به اموال عمومی در تجمعات فقط باعث شادی دشمنان می شود.

این شهروند بندرعباسی اضافه کرد: هر تجمعی  باید با مجوز باشد و در آن قانون و خطوط قرمز انقلاب رعایت شود.

قانون فعالیت احزاب ،جمعیت ها و انجمن های سیاسی و صنفی و اقلیت های شناخته شده مصوب 7 شهریور 1360راهکار قانونی برگزاری هر نوع تجمع و راهپیمایی را مشخص کرده است.

بر اساس تبصره 2ماده 6این قانون، برگزاری راهپیمایی با اطلاع وزارت کشور بدون حمل سلاح در صورتی که به تشخیص کمیسیون ماده  10 مخل مبانی اسلامی نباشد در میادین و پارک های عمومی با کسب مجوز از وزارت کشور آزاد است.

بنا براین عمل به راهکارهای قانونی برای طرح دیدگاه های مردم،انجمن ها ،احزاب و گروه های سیاسی و اجتماعی از ضروریاتی است که باید در جامعه نهادینه شود تا از وقوع پیامدهای منفی و سواستفاده دشمنان انقلاب اسلامی جلوگیری شود.


انتهای پیام/ر

 قانون ضامن تحقق مطالبات مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.