عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:دولت می‌تواند با پیشنهاد مجلس، بودجه اشتغالزایی را بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین کند.

پیشنهاد فرمولی از سوی مجلس برای تامین منابع اشتغالزایی بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژیحمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ارائه پیشنهادی درباره تامین بودجه ایجاد اشتغال در لایحه بودجه سال 97 گفت: دولت در تبصره 18 پیشنهاد داده با افزایش قیمت حامل‌های انرژی با دریافت درآمد 17 هزار و 400 میلیارد تومانی، منابع اشتغالزایی را تامین کند.

وی درباره جزئیات پیشنهاد مجلس به دولت در مورد افزایش ندادن قیمت حامل‌های انرژی اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که دولت به هیچ وجه قیمت حامل‌های انرژی را افزایش نداده و این 17 هزار و 400 میلیارد تومان برای اشتغال را از محل مطمئن پیشنهادی مجلس برداشت کند تا کوچکترین فشاری به مردم نیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در سال 1397 ما حدود 95 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها درآمد خواهیم داشت، از این 95 هزار میلیارد تومان 23 هزار میلیارد تومان برای یارانه ها، 7 هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد ، 3.7 هزار میلیارد تومان برای یارانه گندم و 3.3 برای بهداشت و درمان پیشنهاد شده است که جمع این اعداد می شود 37 هزار میلیارد تومان و  حدود 60 هزار میلیارد تومان باقی می ماند که این در اختیار شرکتها است.

نماینده مردم همدان و فامنین تاکید کرد: مابقی این مبلغ که حدود 40 هزار میلیارد تومان خواهد بود هم به خزانه واریز شود و در اختیار شرکت‌های ذی ربط برای هزینه‌های تولید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در این صورت ما 17 هزار و 400 میلیارد تومان از محل پرداختی‌های مردم برای قیمت هدفمندی یارانه ها را در جهت اشتغال به کار گرفته ایم و هیچ افزایش قیمتی هم در حامل های انرژی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۳ دی ۱۳۹۶
نمیخوادفرمول تعین کنی 13 خانوارحلالتان نمیکنن خشکسالی تبصره بدهی دولت کسری واشتغال برین ازجای دیگه بردارین
بیکاری و نبود درآمد باعث شده که ما کلی بدهی داشته باشیم چطوری می توانید این مشکل را حل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۲۰ ۱۲ دی ۱۳۹۶
چرا حامل های انرژی افزایش پیدا کنه همه چیز گرون میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
نیازی به فرمول نیست واردات کالاهای بی کیفیت چینی را متوقف ببینید چقدر شغل ایجاد میشود وهمینطور واردات کالاهایی که نمونه اش درکشور تولید میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خدا خیرت بده
Germany
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
با سلام .یک سوالی برایم به وجود آمده خواهشاً هرکی می دونه جواب بده.مگه اشتغالزایی از طریق وام انجام نمیشه .وطی یک دوره بازگشت داده نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ دی ۱۳۹۶
فقط افزایش قیمت حاملهای انرژی نیست! بودجه 97 به گونه ای تنظیم شده که در همه ی زمینه ها به مردم فشارهای سختی وارد میکند، و تورم 30 درصدی چندان بعید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ دی ۱۳۹۶
خیلی عالیه
آخرین اخبار