مدیر خانه کاریکاتور و طنز حوزه هنری استان اصفهان از درخشش وکسب مقام برتر کاریکاتوریست اصفهانی در یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیام پورفلاح با بیان اینکه اعضای خانه کاریکاتور در طول سال جوایز بسیار زیادی کسب می‌کنند ، خاطر نشان کرد: اگر بخواهم به یکی از مهم‌ترین ‌آن‌ها که اخیراً اتفاق افتاده اشاره کنم، کسب مقام برتر مهناز یزدانی  دربخش آزاد یازدهمین دوسالانه بین‌المللی کاریکاتور تهران است که جزو افراد پرافتخار خانه کاریکاتور است و در حوزه پویانمایی نیز کارگردانی می‌کند و در آن حوزه نیز جوایز متعددی داشته است.

وی در باره برنامه‌های خانه کاریکاتور و طنز حوزه هنری استان اصفهان در سه ماهه آخر سال 96 به برگزاری کارگاه‌های هفتگی اشاره و اظهار کرد: ویاین کارگاه‌ها سال‌ها است که برگزار می‌شود و محور آنها نیز کاریکاتور است چرا که واحد برگزار کننده نیز خانه کاریکاتور است، البته تمام بخش‌های مرتبطی که می‌توانند به نوعی با کاریکاتور در ارتباط باشند در برنامه قرار می‌گیرند.

مدیر خانه کاریکاتور و طنز حوزه هنری استان اصفهان گفت: بخش‌های مرتبط با هنر کاریکاتور که به آنها پرداختیم بسیار متنوع هستند که از جمله می‌توان به مباحثی از جنس علوم انسانی و تربیتی، علوم سیاسی، جامعه شناسی، روانشناسی و حتی موسیقی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: البته مباحث تخصصی کاریکاتور مثل فنون اجرایی و سوژه یابی که در هنر کاریکاتور وجود دارد نیز مورد بحث جلسات بوده است، مدرسان کارگاه‌ها نیز یا از اعضای خانه کاریکاتور هستند و یا هنرمندان کاریکاتوریستی هستند که از داخل یا بیرون اصفهان به برنامه‌ها دعوت می‌شوند.

پورفلاح با بیان اهداف خانه کاریکاتو از برگزاری جلسات هفتگی ابراز داشت: هدف خانه کاریکاتور پرورش هنرمندان کاریکاتوریست است که با مباحث آموزشی جلسات محقق می‌شود، همچنین فضا سازی برای خلق اثر و تولیدات کاریکاتور نیز از دیگر اهداف جلسات است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های خانه کاریکاتور پوشش دهنده بخش آموزشی و کمی و کیفی آثار هنرمندان است که در در این سال‌ها توانسته به این هدف جامه عمل بپوشاند و امیدواریم بتواند در ادامه نیز این مسیر را بدرستی بپیماید؛ این جلسات سه شنبه هر هفته در خانه هنرمندان برگزار می‌شود که در 6 ماهه ابتدای سال از ساعت 17 الی 19 و در شش ماه دوم از 16 الی 18 میزبان هنرمندان خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

 

کسب جوایز متعدد کاریکاتوریست‌های اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.