مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد باید تصویرسازی مثبت از جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر را در دستور کار قرار دهند.

غایبی:به گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   محمدرضا غائبی مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه در مراسم رونمایی از سند نقض حقوق بشر در فرانسه که پیش از ظهر امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که افکار عمومی جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دولت‌ها سیاست خارجی خود را طبق آن تنظیم می‌کنند، موضوع حقوق بشر است.

مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه با بیان اینکه امروزه موضوع حقوق بشر تبدیل به وسیله‌ای برای اعتبار و پرستیژ و حیثیت بین‌المللی شده است و آنهایی که مطلوب نیستند متهم می‌شوند، گفت: در این سال‌ها بارها مشاهده کرده‌ایم که از حقوق بشر استفاده ابزاری شده است.

وی با بیان اینکه باید مواظب باشیم سوءاستفاده‌ای که از حقوق بشر صورت می‌گیرد منجر نشود که ما اصل حقوق بشر را منکر شویم، گفت: بسیاری معتقدند از آنجا که ایران خلاف منافع آمریکا اقدام می‌کند در کنار ناقضین حقوق بشر قرار می‌گیرد.

غائبی با اشاره به اینکه این  موضوع به لحاظ پرستیژی برای ما خوب نیست، گفت: باید با جبهه‌ای که علیه مان شکل گرفته مقابله کنیم.

مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه تصریح کرد: چند سالی است که حقوق بشر به حوزه امنیت ملی مرتبط شده به همین دلیل موضوعات مربوط به حقوق بشر به شورای امنیت ارسال می‌شود و غربی‌ها از آن به عنوان یک تهدید علیه سایر کشورها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع حقوق بشر در مبانی دینی و فرهنگی موضوعی اصیل است، گفت: متأسفانه حقوق بشر از سوی بسیاری از کشورها استفاده سیاسی و ابزاری  می‌شود.

غائبی تأکید کرد: علی رغم تحولاتی که در منطقه شاهد هستیم مدعیان حقوق بشر به خاطر منافع اقتصادی چشم خود را بر جنایات می‌بندند.

مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه گفت: امروز در یمن آشکارترین جنایات صورت می‌گیرد اما کوچک‌ترین هیئت حقیقت یابی در این باره صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری گفتگوهای حقوق بشری بین ایران و اتحادیه اروپا گفت: ما در این جلسات موارد نقض حقوق بشر توسط آنان را مطرح کردیم و این گونه نیست که تنها ایران متهم شود.

مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه ادامه داد: در سازمان ملل شاهدیم که کشورهای اسلامی به دلیل حوادث منطقه دچار یک افتراق شده‌اند و این افتراق تأثیرات خود را درباره مو ضوعات بحرین و یمن و میانمار داشته است.

غائبی تأکید کرد: دنیای حاضر عصر فعال شدن سازمان‌های مردم نهاد در فضای رسانه‌ای است و باید تلاش شود از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید تصویرسازی مثبتی از جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر در دستور کار سازمان‌های مردم نهاد قرار گیرد.

مدیر کل حقوق بشر وزارت خارجه خاطرنشان کرد: سمن‌ها می‌توانند در معرفی مکتب اهل بیت و مبانی حقوق بشری اسلامی نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار