مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون 467تن مواد پروتئینی تولید شد که امسال از طریق اتحادیه، اتکا و ادارات به بازار عرضه شد.

تولید467 تن مواد پروتئینی در ایلام

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛محمدمهدی پورسیاه‌بیدی  عنوان کرد: وظیفه‌ی این مجموعه حمایت سیستماتیک از تولیدات دامی، تامین خوراک و نهاده‌های دامی و تنظیم بازار مواد پروتئینی و گوشت و تامین علوفه شامل سه محصول جو، ذرت، کنجاله سویا که در خوراک دام و طیور که کاربرد ویژه دارد، است.

وی از خرید جو و ذرت تولیدی استان خبر داد و گفت: 11 مرکز خرید این محصولات در سیروان، دره‌شهر، مهران و دهلران و دشت‌عباس فعال هستند که بیشترین مراکز مربوط به دهلران و دشت‌عباس به تعداد 8 مرکز است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ادامه داد: از ابتدای امسال ، 35هزار تن ذرت، جو و سویا وارد استان شده که 35 هزار تن آن از طریق اتحادیه‌های عشایری، اتحادیه مرغداران، اتحادیه دامداران و به صورت متفرقه در اختیار دامداران قرار گرفته است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 467 تن مواد پروتئینی شامل مرغ و گوشت قرمز تولید شد و از سال قبل نیز 530 تن موجود بود که امسال از طریق اتحادیه مرغ‌فروشان، اتکا و ادارات به بازار عرضه شد.

پورسیاه‌بیدی افزود: خرید محصول مازاد مرغداران در حال اجرا بوده و مجوز خرید 175 تن مرغ تولیدی استان صادر شده که تاکنون خرید 52 تن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشتارگاه ایلام فقط خط 1 در ایلام فعال بوده و قیمت هر کیلوی آن 6600 تومان است، اظهار کرد: با راه‌اندازی خط دو که در آن امحاء و احشاء کشتار از بین می‌رود هر کیلو مرغ با قیمت 6950 تومان به فروش خواهد رسید.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت: راه‌اندازی خط 2 کشتار مرغ در آبدانان و سیروان در دست اقدام است و امیدواریم به سرعت به بهره‌برداری برسد.

 

انتهای پیام /با

 

تولیدمواد پروتئینی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.