با تلاش نیروهای نظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی چهار حفار غیرمجاز اشیای تاریخی محوطه باستانی گرمی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ علی اصلان‌زاده فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان گرمی اظهار داشت: با تلاش نیروهای نظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی و در پی گزارشات مردمی چهار حفار غیرمجاز که هدفشان نابودی اشیای تاریخی محوطه باستانی بود دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی افزود: این حفاری غیرمجازی در حوالی یکی از روستاهای توابع بخش انگوت بود که با حضور به موقع و مناسب نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی ناتمام ماند و حفاران نتوانستند در این زمینه به نتیجه‌ای برسند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امکانات و ابزارآلات حفاری این حفاران غیرمجاز نیز در این عملیات کشف و ضبط شد.

اصلان‌زاده  بیان کرد: امیدواریم در این زمینه عموم مردم با ما مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم در اسرع وقت به مسئله ورود پیدا کرده و اقدامات مناسب و به موقع را انجام دهیم.

 

انتهای پیام/ع

حفاری غیرمجاز در حوالی یکی از روستاهای توابع بخش انگوت گرمی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.