ادارۀ ثبت احوال نفوس آمادگی برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی را نهایی کرده و برگه‌های ثبت نام را نیز به ریاست جمهوری فرستاده‌است.

اداره ثبت احوال نفوس در انتظار فرمان «اشرف غنی» برای توزیع شناسنامه های الکترونیکبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ادارۀ ثبت احوال نفوس آمادگی برای توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی را نهایی کرده و برگه‌های ثبت نام را نیز به ریاست جمهوری فرستاده‌است.
 
مسؤول دفتر رسانه‌های این اداره اعلام کرد که این اداره در انتظار تصمیم رییس جمهور برای تعیین روز آغاز روند توزیع است.
 
اشرف غنی نخستین شناسنامه الکترونیک را تحویل خواهد گرفت. رویینا شهابی، رئیس دفتر رسانه‌های ادارۀ ثبت و احوال نفوس می‌گوید: «فرم‌های ثبت نام را به ریاست جمهوری فرستاده‌ایم و بر اساس قانون، تا رئیس جمهور تذکره نگیرد، ما نمی‌توانیم برای دیگر شهروندان کشور تذکره توزیع کنیم.»
 
با آن‌که شماری از نمایندگان مجلس با توزیع شناسنامه‌های الکترونیک با درج واژه‌های ملت و قوم در شناسنامه‌ها مخالف هستند، اما کمیتۀ مختلط شورای ملی که فرمان تقنینی رئیس‌جمهور را تأیید کرده است، بر توزیع این شناسنامه‌ها تاکید می ورزند.

توزیع شناسنامه‌های الکترونیک اولین بار در سال ۱۳۸۷ در دوران ریاست جمهوری حامد کرزی مطرح شد اما تاکنون، به علت اختلاف دیدگاه‌ها دربارۀ نوشته شدن یا نوشته نشدن واژه‌های «ملیت، قوم و دین» توزیع آن چندین بار به تأخیر افتاده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار