رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان به‌ همراه معاونان این نمایندگی، با شهردار کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

ارتباط فراملی شهرداری با استفاده از ظرفیت خواهرخواندگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ شهردار کرمان در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه با بیان این‌که شهرداری‌ها نهادهای مستقلی هستند، گفت: این ظرفیت در شهرداری‌ها دیده شده تا با استفاده از خواهرخواندگی، با شهرهای دیگر کشورها ارتباط فراملی داشته باشند.


سیدمهران عالم‌زاده به تشکیل کارگروهی برای بررسی ظرفیت‌های شهرهای کشورهای خارجی که ظرفیت‌های مشابه با کرمان دارند، اشاره کرد و افزود: روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کرمان به عنوان پل ارتباطی شهرداری با همکاری امورخارجه در این زمینه پیگیری های لازم را انجام می دهد.


وی اظهار داشت :در زمینه‌ی خواهرخواندگی، به‌دنبال تعدد و کمیت نیستیم؛ بلکه اعتقاد داریم یک ارتباط خوب که طی آن تمام مفاد پیمان‌نامه عملیاتی شود، بهتر از چندین ارتباط فراملی است که مفاد پیمان‌نامه فقط روی کاغذ بماند.


وی در همین رابطه گفت: به‌زودی کارگروهی در این راستا تشکیل می‌دهیم و پس از آن تقاضای خواهرخواندگی به نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان ارسال خواهد شد.


شهردار کرمان بر جذب سرمایه‌گذار خارجی و کرمانی‌های مقیم خارج، از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان نیز تأکید و تصریح کرد: فعالیت‌ها در این زمینه نیز باید گسترش پیدا کند.


رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به برخی خدمات این نمایندگی، به موضوع خواهرخواندگی اشاره کرد و گفت: در زمینه‌ی خواهرخواندگی، ابتدا درخواست باید از سوی شهرداری به نمایندگی وزارت خارجه ارسال شود.


علی جعفری افزود: در این رابطه نیاز است کارگروهی با حضور نمایندگانی از شهرداری، اتاق بازرگانی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شود تا شهرهای مختلف در کشورهای دنیا را براساس ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شهر کرمان پیدا کنیم.


وی ادامه داد: در کارگروه تخصصی مربوط، مفاد پیمان‌نامه بررسی و تدوین می‌شود و پس از آن پیمان‌نامه بین شهرداران کرمان و شهری که برای خواهرخواندگی انتخاب شده، امضا خواهد شد.


رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان با تأکید بر این‌که باید تلاش شود تا مفاد پیمان‌نامه اجرا شود و روی کاغذ نماند، گفت: برای این مهم، ارتباط یکی از نیروهای متخصص شهرداری با رئیس نمایندگی وزارت خارجه در استان کرمان ضرورت دارد.

 

انتهای پیام/س

 

ارسال تقاضای خواهرخواندگی به نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.