همایش توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف ویژه مدارس امروز دوشنبه (11 دی )در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الله نریمانی در این همایش با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر تکلیفی دینی است، گفت: اجرای این تکلیف و رسالت دینی منجر به ارتقای سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه می شود و بی شک تحقق این مهم مستلزم فرهنگ سازی است.

وی بد حجابی را سوغات کشورهای غربی خواند و افزود: یکی از تبعات جنگ نرم ترویج بدحجابی است که این مسئله هیچ ارتباط و شباهتی با فرهنگ و اعتقادات ما ندارد.

نریمانی با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به کار فرهنگی و فرهنگ سازی دارد، بیان کرد: ترویج عفاف و حجاب وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است و متولیان فرهنگی نیز باید آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: علاوه برمحیط های آموزشی و خانواده، دانش آموزان از رسانه ها نیز تاثیر می گیرند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش اساسی در حفاظت و صیانت از بنیاد خانواده دارد، اظهارداشت: ضوابط و مقررات آموزشی و تربیتی که در مدارس دولتی و مدارس و مراکز غیردولتی باید رعایت شود و مدیران مدارس غیر دولتی نیز موظف اند نسبت به ضوابط و مقررات آموزش و پرورش پایبند باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بازدید از مدارس دولتی و غیر دولتی با محوریت فرهنگ سازی حجاب و عفاف را از برنامه های شورای حجاب و عفاف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دانست و گفت: ستاد در این راستا با شناسایی مدارس و مراکز لازم التوجه، کارهای فرهنگی و توانمند سازی همکاران را از طریق برگزاری دوره های آموزشی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/م

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش اساسی در حفاظت و صیانت از بنیاد خانواده دارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.