مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی از ارسال ۳۰ اثر از استان به جشنواره مردمی عمار خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ کریمیان مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: ۳۰ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره مردمی عمار ارسال شده که در این راستا ۳ اثر از استان وارد مسابقه جشنواره فیلم مردمی عمار شده است .

وی با اشاره به هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار افزود: جشنواره فیلم عمار جریان عماری حوزه فرهنگ و هنر را در کشور رقم زده است و به عنوان یک جریان مردمی و ارزشی توانسته تا اندازه‌ای به اهداف خود نزدیک شود و بقیه حوزه‌های هنر و فرهنگ را متأثر کند.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار همزمان با حماسه مردم در 9 دی همراه بود که در این راستا فیلم سازان متعهد و انقلابی کشور بعد از حوادث فتنه 88 عزم خود را جزم کردند تا با تولیدات خود و دفاع از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی در این مورد افشاگری کنند.

کریمیان افزود:در این راستا سال اول تولیدات خوبی ساخته شد که به دلیل معذوریت‌هایی در رسانه‌های عمومی منتشر نشد و هنرمندان با تجربه خوبی که از دوران جنگ و دهه شصت داشتند و می‌دانستند بهترین محل‌ها برای اکران فیلم حوزه‌های اجتماعی اعم از مساجد، تکایا و مجالس است همت کردند و اکران فیلم‌های مردمی در این فضاها انجام شد.

وی گفت: اکران این جشنواره در سال اول در 83 نقطه آغاز شد و در حال حاضر بیش از 8 هزار نقطه اکران مردمی در کل کشور وجود دارد که فیلم‌های منتخب فیلم عمار را نمایش می‌دهند.

کریمیان با بیان اینکه در سال نخست 7 نقطه اکران در خراسان جنوبی وجود داشت،افزود: سال گذشته 238 نقطه اکران مردمی در خراسان جنوبی ثبت شده و همچنین به لحاظ پراکندگی نیز علاوه بر شهرهای بزرگ در هر شهر دبیرخانه متمرکز داریم و اخیراً دبیرخانه مردمی شهرستان بشرویه نیز افتتاح شد و در حال حاضر در همه نقاط استان اعم از شهرها، روستاها و روستاهای مرزی اکران فیلم انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب


وجود 8 هزار نقطه اکران فیلم های جشنواره عمار در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.