نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: به منظور توسعه گردشگری نیاز به راه اندازی جمعه بازارهای هنر، مثل جمعه بازارهای کتاب در اصفهان وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا نصر اصفهانی امروز، در هجدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان با همکاری یکدیگر می توانند در جهت توسعه صنعت گردشگری، جمعه بازارهای هنر را مثل جمعه بازار کتاب راه اندازی کنند و فروش صنایع دستی را در این جمعه بازارها رونق دهند.

وی بیان داشت: همچنین خانه های تاریخی که به خرابه‌ مبدل شده است و برای ساکنان آن منطقه قابل تحمل نیست را تعیین تکلیف کنند که در دیدارهای مردمی بیشترین دغدغه مردم همین موضوع است و باید به جد میراث فرهنگی در این حوزه وارد شود.

نایب رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: لازم است که هرچه زودتر بافت های تاریخی نیز تعیین تکلیف شود.

دیگر عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: آثار تاریخی اصفهان محور مناسبی برای توسعه گردشگری، جذب شهروندان و توریست است و این در حالی است که برخی از آثار باستانی مثل مسجد جامع که یکی از بناهای ارزشمند تاریخی اصفهان است و در پشت این مسجد با جمعی از آثار تاریخی از جمله عصارخانه و خانه های تاریخی بسیار و پر ارزشی مواجهیم، مسیری برای سهولت در رفت و آمد بازدیدکنندگان و گردشگران در نظر گرفته نشده و میراث فرهنگی در این حوزه کوتاهی کرده است.

اصغر برشان گفت: یکی از عوامل توسعه گردشگری در اصفهان، استفاده از ظرفیت صنایع دستی است که اصفهان ظرفیت بالایی دارد و لازم است که پایلوت صنایع دستی در سطح کشور باشد اما کار اساسی در این حوزه صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: احیای بافت ها و بازارچه‌های تاریخی برای ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی در دل این بازارچه ها و برپایی نمایشگاه های مختلف صنایع دستی در نقاط مختلف و ایجاد مرکز عرضه به صورت مستمر در جهت توسعه گردشگری پیش بینی شود.

وی ادامه داد: نیاز به بازاریابی صنایع دستی اصفهان احساس می شود و بسیار کم در این حوزه کار شده و لازم است، سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، شهرسازی، شهرداری و دیگر دستگاه ها در حوزه توسعه گردشگری به صورت فعال وارد شوند.

برشان گفت: مسجد جامع اصفهان نیاز به توجه جدی اداره کل میراث فرهنگی دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار