ابوالحسنی گفت: میزان تعرفه واردات مرکب به میزان 10 درصد افزایش پیدا کرده است. این خودش معضلی است که نارضایتی به وجود می آورد.

معضل افزایش 10 درصدی تعرفه مرکباحمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعرفه واردات مرکب گفت: میزان تعرفه واردات مرکب  به میزان 10 درصد افزایش پیدا کرده است. این خودش معضلی است که نمی دانم مسئولان برای مواجهه با آن چه می خواهند بکنند. این مسئله موجب نارضایتی ناشران می شود.

وی افزود: برای آنکه در زمینه تولید موفق باشیم، باید صادرات داشته باشیم. با وضعیتی که برای صنعت چاپ کشور به وجود آمده، اصلا نمی توانیم  در منطقه خاورمیانه با صنعت چاپ کشور های حاضر در این منطقه رقابت کنیم. در یک بازه زمانی انتشار کتاب در خارج از کشور ارزان تر از داخل کشور تمام می شد. هم اکنون کاری می کنند که مردم دوباره به وارد کردن کارهای چاپی خود از خارج از کشور روی بیاورند.

ابوالحسنی ادامه داد: اتحادیه لیتوگرافان هم اکنون کارهای مربوط به بحث ارزش افزوده و موضوع مالیات را دنبال می کند. مالیات خود معضلی برای صنعت چاپ کشور شده است. میزان مالیات چاپخانه ها را بسیار بالا می نویسند و می‌گویند اگر مالیات خود را بدهید 80 درصد به شما تخفیف می دهیم. مشکل مالیات را از طریق اتاق اصناف پیگیری می کنیم. یکی از مسائل دیگر صنعت چاپ این است که چاپخانه داران می خواهند به روز شوند، اما ماشین آلات مورد نیاز برای این بخش بسیار گران است و ما نمی‌توانیم این ماشین آلات را تهیه کنیم.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات چاپخانه داران، چاپخانه های دولتی است، اظهار داشت: همه با بودجه دولتی چاپخانه راه انداختند و رقیب همکاران ما در صنعت چاپ شدند. این چاپخانه ها ما را با بحران مواجه کرده اند. من چاپخانه دار هستم و خودم دستگاه دارم. باید با کسی رقابت کنم که هیچ هزینه اضافی ندارد. این مسئله را نیز از طریق مجلس شورای اسلامی یا اعضایمان در اتحادیه لیتوگرافان پیگیری خواهیم کرد.

ابوالحسنی ادامه داد: جناب خجسته هم در فراکسیون صنعت چاپ مجلس شورای اسلامی می گفتند از دولت کمک نمی خواهیم. دولت قوانین دست و پاگیر صنعت چاپ را درست کند. در حال حاضر ما را به جایی رسانده اند که می گوییم از دولت کمک نمی خواهیم. اینقدر ما را  گرفتار مسائل حاشیه ای نکنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار