چالش هایی که به زندگی ما وارد می شوند می توانند ما را نا امید و افسرده کنند. خوشبختانه یک چیز هست که به ما در مواجهه با سختی ها و مشکلات کمک می کند و آن هم چیزی نیست جز امید.

راهکار طلایی برای شاد بودن در زندگیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دنیای اطراف ما دنیای ترسناکی است. حتی در زندگی خودمان هم وقتی با چالش ها و سختی ها مواجه می شویم ترس را تجربه می کنیم. چالش هایی که به زندگی ما وارد می شوند می توانند ما را نا امید و افسرده کنند. خوشبختانه یک چیز هست که به ما در مواجهه با سختی ها و مشکلات کمک می کند و آن هم چیزی نیست جز امید.

امید یعنی حس اعتماد، حس انتظار اتفاق افتادن چیزهایی که آرزویش را داریم. شاید این سوال در ذهنتان بوجود بیاید که “چگونه می توانیم امید داشته باشیم؟” در زیر ۵ روش برای پاسخ به این سوال آورده ام.

درخواست کمک کنید

یکی از روش های به دست آوردن امید از طریق دیگران است. گاهی اوقات کلمات تشویق کننده و کار یا خدمت کوچکی از جانب فرد دیگر می تواند به ما امید بدهد.

عبادت کنید

باعبادت و دعا کردن امید را در زندگی جستجو می کنیم. هنگام عبادت می توانیم آرزوهای قلبی مان را ابراز کنیم، درباره ترس ها و مشکلات مان حرف بزنیم و به این امید برسیم که همه چیز تغییر خواهد کرد زیرا نیروی برتری هست که حرف های ما را می شنود و بهترین ها را برایمان رقم خواهد زد.

ارزش خودتان را حفظ کنید

وقتی احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید نگرش های مثبتی هم به زندگی، موقعیت و روابط تان با دیگران خواهید داشت. اگر می خواهید شغل جدید یا دوست جدیدی پیدا کنید اعتماد به نفس شما دیگران را به سمت شما جذب می کند. هیچ کس دوست ندارد با کسی باشد که همیشه خودش را کوچک و حقیر می داند و نگرش های منفی به زندگی دارد و اصلا شاد نیست.

معاشرت داشته باشید

می توانید با انجام دادن چیزی امیدوار شوید. اگر نگران دنیای اطرافتان هستید. راهی برای در جمع بودن و معاشرت با دیگران پیدا کنید. به عنوان مثال در کمپین ها و مسابقات گروهی شرکت کنید.

امید را باور داشته باشید

دلایل زیادی در زندگی برای از دست دادن امید وجود دارد. به خصوص اگر به دنیای اطرافتان نگاهی بیندازید و تراژدی های ترسناکی که در دنیای اطرافتان رخ می دهد را ببینید. اینجاست که باید برای خودتان امید بسازید. وقتی به منفی های زندگی تمرکز کنید و فقط اتفاقات بدی که در دنیای اطرافتان می افتد را ببینید پس انسان منفی گرایی می شوید که فقط نکات منفی زندگی را می بیند. اما اگر مثبت نگر باشید تنها اتفاقات خوب دنیای اطرافتان را می بینید. تمام این ها بستگی به دیدگاه شما به زندگی دارد.


بیشتر بخوانید: راز و رمز صد ساله شدن


بله زندگی ترس های خودش را دارد و هر کسی در زندگی خود با سختی هایی مواجه می شود که ممکن است او را از زندگی ناامید کند. اما این اتفاق به این معنی نیست که دیگر هیچ کاری از دست مان بر نمی آید و دیگر باید از این به بعد منفی های زندگی را ببینیم. در زندگی به دنبال امید باشید، امیدوار باشید حتی زمانی که زندگی ناامید کننده به نظر می رسد.

 منبع: بدونیم

انتهای پیام/

تنها کاری که باید برای شاد بودن انجام دهیم

برچسب ها: دعا ، زندگی ، ترس ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.