شهردار تهران با اشاره به قولی که سخنگوی دولت برای تامین اعتبارات واگن‌های مترو داده بود، گفت: آقای نوبخت از دوستان ما است و قول‌های زیادی می‌دهد،اما تاکنون اثری از آن ندیده‌ایم.

ماجرای شکایت شهرداری تهران از رسانه ها/ قول‌های بی عمل نوبخت به شهردار پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران پیش از ظهر امروز پس از ارائه گزارش خود نسبت به اقدامات شهرداری تهران برای زلزله اخیر در صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

شهردار تهران با اشاره به حذف طرح ترافیک از سال آینده گفت: افرادی که قبلا امتیاز خاصی داشتند می‌توانند هنگام تهیه طرح از تخفیفاتی که برای آن‌ها قائل شده‌ایم استفاده کنند، اما اینکه مانند سابق سهمیه‌ای در کار باشد، دیگر به هیچ کدام از خبرنگاران نمی‌دهیم.

نجفی در ادامه به اغتشاشات شب گذشته تهران واکنش نشان داد و گفت: اغتشاشات را محکوم می‌کنیم چون به اموال شهروندان تهرانی خسارات زیادی وارد کرد و برای ساعاتی خدمت‌رسانی در شهر تهران را مختل کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای با اقدامات کور به امکانات شهروندان خسارت می‌زنند، اظهار کرد: میزان خسارات جزئی بوده و به 2 اتوبوس و چند ایستگاه اتوبوس خسارت زده‌اند.

نجفی با بیان اینکه خسارت شب گذشته بیشتر از نظر اجتماعی مهم است، گفت: مردم باید هشیار باشند و اجازه ندهند عده‌ای این گونه اقدامات را انجام دهند.

شهردار تهران با اشاره به شکایتی که اخیرا یکی از رسانه‌ها به اتهام نسبت دروغ به او انجام داده بود، گفت: نقد برای ما ارزشمند است، اما اینکه با دروغ از ظرفیت‌های فضای مجازی برای اغراض سیاسی استفاده شود، مورد مخالفت ما است.

وی تصریح کرد: تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده‌ام، مگر همین رسانه‌ای که اخیرا اعلام شد زیرا در این مدت بر علیه من شایعات ایجاد کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این رسانه ادعای اسلامی بودن دارد ما هم در قبال مردم تهران وظیفه داشتیم نسبت به آن اقدام کنیم و اگر دستگاه قضایی به فساد و دروغ حساس باشد باید به شکایت ما رسیدگی کند.

نجفی با اشاره به قولی که سخنگوی دولت برای تامین اعتبارات واگن‌های مترو داده بود، گفت: آقای نوبخت از دوستان ما است و قول‌های زیادی می‌دهد،اما تاکنون اثری از آن ندیده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری یک مناقصه برای تامین 630 واگن مترو اظهار کرد: این مناقصه تا پایان دی ماه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود و اگر این اتفاق رخ دهد از زمانی که آن‌ها شروع به ساخت می‌کنند اولین واگن 9 ماه بعد به تهران می‌رسد.

شهردار تهران افزود: علاوه بر این 2000 دستگاه واگن دیگر برای سایر شهرستان‌ها ساخته خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه درخواست من از مجلس این است که به پیشنهادات ما توجه کند، اظهار کرد: از نظر سازماندهی و تشکیلات پیشنهاد داده‌ایم که کارگروه مقابله با زلزله به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و اگر این کارگروه تشکیل شود همکاری همه دستگاه‌هایی که دخیل هستند افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در بعضی از محلات مناطقی که برای اسکان اضطراری پیش‌بینی کردیم درب آن‌ها هنگام زلزله بسته بود، اظهار کرد: متاسفانه آمادگی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ما برای مقابله با زلزله به سمت یک ساماندهی علمی می‌رویم، افزود:  به همه دستگاه‌ها سه ماه فرصت دادیم که مصوبه سال 89 دولت را که برای آن‌ها ماموریت‌هایی را تعیین کرده بود مورد بررسی قرار دهد و به صورت دقیق گزارش دهند که آیا می‌توانند آن ماموریت را انجام دهند یا خیر و اگر نمی‌توانند چه امکاناتی را نیاز دارند.

شهردار تهران با بیان اینکه یک گزارشی را به رئیس جمهور و رئیس مجلس در ارتباط با آلودگی هوای تهران دادیم، گفت: در آن گزارش به طور مشخص اعلام کردیم که اگر در یک برنامه 5 ساله هر سال دو هزار میلیارد تومان در اختیار شهرداری تهران قرار دهند، ما قول می‌دهیم که از سال اول 22 درصد آلودگی هوا را پایین‌ اوریم و چون ما یک برنامه‌ سنجش پذیر کمی و دقیق ارائه کردیم می‌توان به شهرداری اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم طی این مدت آلودگی را کم کنیم می‌توانند ما را بازخواست کنند.

نجفی با بیان اینکه یکی از اقدامات دیگر ما تامین منابع مالی است، گفت: پیشنهاد ما به مجلس این است که بین 150 تا 200 تومان قیمت بنزین در شهر تهران بیشتر از سایر شهرستان‌ها باشد و پولی به این شکل تامین می‌شود، صرف مبارزه با آلودگی هوا شود.

نجفی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای اسکان موقت شهروندان در هنگام وقوع زلزله گفت: مناسبت ترین جا را در پایین مرقد امام و بین تهران و قم تشخیص دادیم و باید اعتبارات این کار در قانون بودجه 97 پیش‌بینی شود چون شهرداری خودش بودجه کافی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار