فرمانده هوانیروز گفت: برای مقابله با تهدیدات به دستاورد‌های جدیدی دست پیدا کردیم که به زودی رونمایی خواهد شد.

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد اقدامات هوانیروز در زلزله غرب کشور اظهار کرد: برابر دستورات فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی از ابتدای صبح روز بعد از زلزله، ۵۶ فروند از بالگرد‌های ما وارد منطقه شدند و همچنین ۱۴۶ فروند دیگر هم آماده برای خدمت رسانی بودند.

فرمانده هوانیروز ادامه داد: بالگرد‌ها در روز اول توانستند نزدیک به ۹۰۰ نفر از مصدومین را به بیمارستان‌های نزدیک منتقل کنند و در طول مدت امدادرسانی نیز بالگرد‌های هوانیروز ۹۰۰ سورتی پرواز انجام دادند که طی آن بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ نفر مصدوم جا به جا شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات بالگرد‌های هوانیروز به مناطق صعب‌العبوری که امکان تردد خودرو نبود رفته و کار امدادرسانی را انجام دادند و وسایل گرمایشی و مایحتاج مردم را در اختیار آن‌ها قرار دادند.

قربانی گفت: با توجه به اینکه ۵ بیمارستان در کرمانشاه برای مداوای مصدومین در نظر گرفته شده بود بالگرد‌های ما وظیفه انتقال مجروحین به این بیمارستان را بر عهده گرفتند و توانستیم در همان روز نخست اکثر مصدومین را منتقل کنیم.

فرمانده هوانیروز به انتقال‌های بزرگی که در زلزله کرمانشاه توسط این نیرو انجام شد، اشاره کرد و افزود: امروز هوانیروز به عنوان یک پتانسیل و پشتیبان قوی مانند دوران دفاع مقدس در کنار ملت ایستاده است.

وی عنوان کرد: با توجه به توانایی هوانیروز در حال حاضر هیچگونه دغدغه‌ای برای امدادرسانی نداریم که گواه این موضوع برنامه‌ریزی ما در زلزله و پس‌لرزه اخیر تهران بود؛ ما برای حادثه تهران هم آمادگی ایجاد بیمارستان و محل فرود و پرواز بالگرد را داریم.

قربانی تاکید کرد: ما در موضوع زلزله رکورد خوبی داریم، به نحوی که در هر ۵ دقیقه یک بالگرد نشسته و پرواز می‌کند که این در دنیا بی سابقه است.

فرمانده هوانیروز درباره ارتقا تجهیزات این نیرو گفت: هوانیروز امروز با توجه به تهدیدات دشمنان راهبردی عمل می‌کند و فعالیت‌های آینده را بر اساس این تهدیدات برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن اتخاذ شده و به لطف خدا به دستاورد‌هایی دست پیدا کردیم که در دنیا بی‌سابقه بوده و به زودی رونمایی خواهد شد.

قربانی با بیان این که اقدامات ارزشمند تاکتیکی و تکنیکی در برد سلاح‌ها و دوربین‌های درد در شب و قطعه سازی صورت گرفته، ادامه داد: یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری بومی سازی قطعات بوده که به دست جوانان ایران انجام شده و گواه آن پرواز چند فروند بالگرد بود که به خاطر تحریم‌ها و نبود قطعات زمین‌گیر شده بودند، اما به دست متخصصان و جوانان ایرانی تامین قطعه شدند و به پرواز درآمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار