مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۹۹ درصدی صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه،   در ۹ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۳۵۴ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۱۸ هزار و ۵۱۸ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵ درصدی داشته است.

وی گفت: از مجموع یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۳۵۴ دلار کالا در ۹ ماهه سال جاری، ۵۶۳ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۲۱۳ دلار آن با وزن ۷۵۰ هزار و ۴۳ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۰۸ درصد و از لحاظ وزنی ۱۴۲ درصد رشد داشته است گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات خروجی به کشورعراق رتبه نخست را در بین گمرکات استان کرمانشاه در ۹ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان گفت: در این مدت صادرات خروجی از گمرک پرویزخان ۳۹۰ میلیون و ۲۳۹ هزارو ۱۴۹ دلار به وزن یک میلیون و ۷۶ هزارو ۵۳۴ تن است که از این لحاظ در جایگاه دوم در بین گمرکات استان قرار دارد.

وی بیان داشت: صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله نیز ۲۲۹ میلیون و ۸۰۶ هزارو ۵۸۲ دلار کالا به وزن ۶۴۷ هزار و ۹۶ تن است که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۸ درصد افزایش داشته است.

حیدری افزود: در ۹ ماهه سال جاری میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی ۶۷ میلیون و ۹۰۵ هزارو ۶۹۷ دلار به وزن ۲۶۸ هزارو ۲۲۶ تن است.

وی ادامه داد: در این مدت گمرک بازارچه مرزی شوشمی با صادرات خروجی ۳۷ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۷۱۳ دلار کالا به وزن ۲۷۶ هزار و ۶۱۷ تن به خارج از کشور، از لحاظ ارزش ۹۹ درصد و از حیث وزن نیز ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، انواع ظروف پلاستیکی و ملامین، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، کولرهای آبی، نوار لبه و روکش اوراق فشرده چوبی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، رول نایلون، گرانول پلی اتیلن سبک به صورت پودر، سیمان، پودر یا مایع لباسشوئی، رب گوجه فرنگی و رخام پولیش داده شده عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

 

رشد صادرات خروجی از بازارچه شوشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.