فراهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نحوه اجرای زیرگذر استاد معین باید در کتاب گینس ثبت شود/ این پروژه طی 3 سال زندگی مردم را سیاه کرده است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طی مطالعات فراوان مشخص شده که اجرای پروژه استاد معین اشتباه بوده، گفت: مسئولان شهری می‌گویند، زشت است بعد از 3 سال این موضوع را اعلام کرده و زیرگذر را پر کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروژه احداث زیرگذر استاد معین که قرار بود این خیابان را به خیابان اکبری متصل کند سه سال پیش آغاز شد.

با گذشت مدت کوتاهی از آغاز این پروژه اشکالاتی به وجود آمد که روند ساخت آن را تا به امروز متوقف کرده است، زیرا در حین کار مشخص شد معارضان فراوانی بر سر راه این پروژه هستند که شامل کابل مخابرات، برق، گاز و مخالفت پلیس راهور به خاطر عدم تاثیر این پروژه بر وضعیت ترافیکی آن منطقه بود.

نحوه اجرای زیرگذر استاد معین باید در کتاب گینس ثبت شود/ این پروژه طی سه سال زندگی مردم را سیاه کرده است

به دلیل مخالفت راهنمایی و رانندگی دو تصمیم استراتژیک برای این پروژه گرفته می‌شود که در مرحله اول تصمیم بر احداث زیرگذر بوده و بعد از مدتی تصمیم به ساخت تونل می‌گیرند تا طول آن را افزایش دهند و به همین دلیل پروژه تاخیرات زیادی پیدا می‌کند و در نهایت متوقف می‌شود، به طوری که در حال حاضر این پروژه نه تکمیل می‌شود و نه به حالت سابق برمی‌گردد و تنها خروجی این پروژه برای شهروندان تحمل رنج حاصل از گرد و خاک های آن است.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در مقطعی تصمیم گرفته می‌شود که زیر گذر استاد معین به تونل تبدیل شود و از انتهای خیابان اکبری بیرون آید، گفت: این تصمیم در حالی گرفته شد که پروژه هنوز تامین اعتبار نشده بود و همچنان مشکل آن با معارضان مخابراتی و اداره گاز و برق باقی بود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولان در این مقطع زمانی تازه به فکر رفع مشکل معارضین افتادند، گفت: اقدام آن ها در زمانی بود که خیابان استاد معین مسدود و آسفالت آن کنده شده بود و در بخش‌هایی هم شمع‌کوبی صورت گرفته و عبور و مرور مردم هم مختل شده بود و هر روز گرد و خاک زیادی را تحمل می‌کردند.

نحوه اجرای زیرگذر استاد معین باید در کتاب گینس ثبت شود/ این پروژه طی سه سال زندگی مردم را سیاه کرده است

فراهانی با اشاره به اینکه یک ماه پیش از این پروژه بازدید کردم، گفت: نحوه اجرای پروژه استاد معین یک روش خارق‌العاده است که باید به عنوان یک روش جدید در مهندسی و اجرای پروژه در کتاب گینس ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه به مسئولان معاونت فنی و عمرانی گفته‌ام هیچ جای دنیا پروژه‌ای را به این شکل آغاز نمی‌کنند، بیان کرد: این پروژه در حالی آغاز شد که تعداد زیادی معارض داشت و دو تصمیم استراتژیک برای کاربری پروژه گرفته شد و همه این‌ها در شرایطی است که مردم سه سال تمام در خاک و شن زندگی می‌کنند.

فراهانی با بیان اینکه بارها به مسئولان شهری گفته‌ام که اگر این تصمیم غلط بوده جلوی آن را بگیرید، اظهار کرد: آن ها در پاسخ به من گفته‌اند، «زشت است که بعد از سه سال اعلام کنیم اجرای این پروژه اشتباه بوده است.»

وی تاکید کرد: همواره گفته‌ام که اگر به این نتیجه رسیدید که این پروژه اشتباه بوده و معارضین آن قابل رفع نیست و نمی‌تواند در روان شدن ترافیک منطقه اثر بگذارد، از مردم عذرخواهی کنید و بگویید در ارزیابی‌های خود متوجه شدیم که این پروژه چه مشکلاتی دارد.

فراهانی خاطرنشان کرد: در این وضعیت یا زیرگذر باید پر شود و به حالت اول برگردد و اگر هم نمی توانند باید تامین اعتبار کنند تا پروژه به اتمام برسد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این وضعیت نه جنگ نه صلح است، تاکید کرد: این روند قابل تحمل نیست، زیرا که این پروژه سه سال است زندگی مردم را سیاه کرده و عبور و مرور را مختل کرده است.

فراهانی با بیان اینکه در همه جای دنیا قبل از اینکه چنین پروژه‌هایی اجرا شود در همه موارد پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گیرد، ادامه داد: در کشورهای دیگر ابتدا معارضان پروژه شناسایی می‌شوند و با آن ها مذاکره می‌کنند و بعد نقشه‌های مهندسی طراحی می‌شوند، سپس خریدهای پروژه انجام می‌شود و وقتی تصمیم به ساخت گرفتند آن وقت خیابان را می‌بندند و در دو ماه پروژه اجرایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما در اینجا یک نفر سه سال پیش، از آن محل عبور می‌کرده و دلش خواسته در این محل زیرگذر ساخته شود و بلافاصله دستور انسداد خیابان را داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۹ دی ۱۳۹۶
اینها حیف و میل اموال بیت المال نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۶
باز باید خدا را شکر کنند در شهر همدان پروژه ی پل روگذر فرهنگیان 6 سال تما م طول کشید و نه تنها گره ای از مشکل ترافیک حل نکرد بلکه پلی بی کیفیت ساخته شد و همچنین چندین پل بعد ازآن بدون آنکه مشکل ترافیک راحل کند نیز ساحته شد و آب از آب تکان نخورد و کسی نپرسید این پلها به چه درد میخورد