حجت الاسلام ناصری پور گفت: جبهه فرهنگی انقلاب باید بیدار شود و مردم را بدون تقسیم بندی سیاسی، نسبت به مسائل مختلف آگاه کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و هنری در حماسه 9 دی عصر امروز با حضور خانواده شهدا و جانبازان فتنه 88، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا مستندی درباره عاشورای سال 88 پخش شد.

در این مراسم،حجت الاسلام و المسلمین ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه اساسا کاروان و لشکر فکری در این دو دهه انقلاب اسلامی مسئولیت های زیادی بر دوش داشته، بیان کرد: وقتی جریان های حلقه های مختلف فکری در سال 62 شروع به شکل گیری می کند و ایده تغییر علوم انسانی را برای کشور ما ترسیم می کند، اتفاقاتی افتاد. بحث هایی با عنوان امت، ولایت، و امام که در مجامع علمی مطرح می شد،  توسط افرادی مثل کیان تاجبخش و هاله اسفندیاری در سال 78 شروع کرد. یکی از کارهایی که در آن سرمایه گذاری زیادی کردند، شهرداری های کشور بودند و زمینه را برای اتفاقات فکری و فرهنگی کار کرده بودند.

وی افزود: در واقع سال 88 نقطه آرمانی و قله نورانی جریان فکری بود که زمینه های فکری ان را کیان تاجبخش و هاله اسفندیاری ایجاد کرده بودند. چون معادله شان دقیق نبود، اتفاقی رخ نداد. اگر اهالی فرهنگ، قلم به دستان و افراد موثر در افکار عمومی صحیح عمل می کردند، 6  دی و 9 دی رخ نمی داد. این واقعه به خاطر بد عمل کردن اهالی قلم اتفاق افتاد. به نظر می رسد وظیفه اصلی هدایت افکار عمومی بر عهده جبهه فرهنگی است. این مسئولیت هیچگاه از دوش ما برداشته نمی شود. جبهه فرهنگی انقلاب باید بیدار شود و مردم را به دور از هرگونه تقسیم بندی سیاسی نسبت به مسائل مختلف آگاه کند.

در ادامه این مراسم احمد بابایی، از شاعران کشورمان به شعرخوانی پرداخت.

همچنین در این مراسم از تمبر شهید حسین غلام کبیری، شهید 18 ساله فتنه سال 88 رونمایی شد.

در این مراسم محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه شهدا پروا نکردند و مصلحت سنجی نکردند، اظهار داشت: دل شهدای کربلا روز عاشورا نلرزید؛ حتی در نماز نگفتند حالا که تیر می آید نماز چیست. شهدای ما هم نباید کمتر از شهدای کربلا باشند. شهدای کربلا امام بر حق را می دیدند، اما برخی از شهدای ما در دفاع مقدس فقط صدای امام خمینی را شنیدند و او را ندیدند.

وی افزود: فتنه از آغاز خلقت وجود داشته، امروز هست و در آینده هم وجود دارد. آنقدر فتنه گران در زمان حضرت علی علیه السلام زیاد شدند که تعداد منبرها به چهار هزار منبر می رسید. زمانی امام خمینی(ره) از اسلام آمریکایی سخن می گفتند و ما تعجب می کردیم؛ امروز شیعه انگلیسی وجود دارد. امروز احزاب شیطان پرستی رسما در دنیا کار می کنند. مدال و نشان هم دارند. ما پیغمبرمان را نمی پرستیم بلکه خدا را می پرستیم؛ اما آن ها شیطان را می پرستند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: خود آمریکایی ها داعش را ایجاد کردند، در حالی که عربستان به ما می گوید داعشی هستیم!  این فتنه ایجاد اسلام آمریکایی است. همین افراد از فتنه گران سال 88 حمایت کردند؛ از سران فتنه اسم می آوردند و حمایت می‌کردند. آنهایی که نتوانستند ضربه شست رزمندگان را تحمل کنند، از پشت خنجر زدند و آن حوادث سال 88 را ایجاد کردند. همه مردم در حماسه 9 دی به میدان آمدند. در حال حاضر مسئولان به مشکلات مردم رسیدگی کنند تا ضد انقلاب از مردم سوء استفاده نکند. بدانیم که دشمن از هر امکانی برای خودش فرصت سازی می کند.

در ادامه این مراسم خانواده سردار شهید حسین همدانی و از خانواده شهید «امیر حسام ذوالعلی»، شهید فتنه 88 تجلیل شد. همچنین مطهر محمدخانی حکم ریاست باشگاه گفتمان انقلاب اسلامی را دریافت کرد.

همچنين در این مراسم از مرتضی شعبانی مستند ساز دفاع مقدس به خاطر مستند «تقاطع»، علی براتی کاگردان نمایش «حماسه حضور»، رئوف محسنی عکاس هنرمند، میتم محمد حسنی گرافیست به پاس راه اندازی سایت ندوئل»، مصطفی محدث خراسانی به پاس سرودن شعر حماسه بصیرت، محمد حسن روزی طلب نویسنده، حسن میثمی فعال رسانه ای و حسین دلاوری، رئیس خانه سرود انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار