آیت الله سعیدی گفت:افراد با مطالعات و تحقیق می‌توانند به آگاهی و بصیرت برسند و جامعه را از خطرها و تهدیدها حفظ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سیدمحمد سعیدی،امام جمعه قم، ظهر امروز در دیدار با ستاد نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد، با اشاره به تقارن دهه بصیرت با سالروز نهضت سوادآموزی عنوان کرد: بصیرت و سوادآموزی لازم و ملزوم یکدیگر هستند چرا که بصیرت برای فراگیری پیام‌های خود نیازمند فراگیری سواد در جامعه است.

وی از سوادآموزی به عنوان یکی از راهکارهای به بصیرت رسیدن نام برد و مطرح کرد: افراد با مطالعات و تحقیق می‌توانند به آگاهی و بصیرت برسند و جامعه را از خطرها و تهدیدها حفظ کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه اکنون بخش قابل توجهی از مردم ایران با سواد هستند، اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف بتوانیم در نهضت سوادآموزی شاهد ریشه‌کن کردن مشکل بی‌سوادی باشیم.

وی رسید به بصیرت را نیازمند ابزارهای مختلف دانست و گفت: نهضت ‌سوادآموزی نیز همانند معجزات الهی و قرآن کریم از جمله حجت‌های خداوند متعال است چرا که با وجود این نهضت در روز قیامت افراد بی‌سواد نمی‌توانند بهانه‌ای برای تحصیل نکردن خود داشته باشند.

سعیدی امکانات و تسهیلات نهضت سوادآموزی را کم‌نظیر خواند و ادامه داد: مردم باید از ظرفیت نهضت‌سوادآموزی استفاده کنند و نسبت به این فرصت بی‌توجه نباشند چرا که در غیر این صورت در روز قیامت باید نسبت به بی‌توجهی‌های خود پاسخ‌گو باشند.

امام جمعه قم رسیدن به موفقیت در عرصه فرهنگی را نیازمند ایثار و فداکاری دانست و خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی باید در قالب معارف مورد پسند الهی سوادآموزان خود را آموزش دهد و در این مسیر دانش مبتنی بر کتاب و حکمت را که سبب رسیدن انسان به سعادت و موفقیت می‌شود را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/ح

موفقیت درعرصه فرهنگی نیازمند ایثاروفداکاری است/امکانات و تسهیلات نهضت سوادآموزی را کم‌نظیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار