سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: در این بودجه، ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و ۱۲۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات در نظر گرفته شده است.

پیش بینی درآمد ۱۲۸ هزار میلیارد تومانی از محل مالیات در بودجه ۹۷/ قیمت ۱۵۰۰ تومانی بنزین در لایحه نیامده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ کل کشور در نشست خبری خود که صبح امروز شنبه (۹ دی ۹۶) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،   اظهار کرد: بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ حدود ۱۱۹۴ هزار میلیارد تومان است که ۸۱۳ هزار میلیارد تومان مربوط به شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌هاست، ۳۶۸ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه عمومی دولت و حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه‌های عمرانی و تملک‌های دارایی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت نفت در بودجه ۹۷، ۵۵ دلار و قیمت دلار ۳۵۰۰ تومان پیش بینی شده است، ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و ۱۲۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات‌ها برای درآمد دولت در سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با اشاره به اینکه صبح امروز سومین جلسه این کمیسیون برای بررسی بودجه سال آینده کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه نمایندگانی از دولت، وزرای مرتبط با موضوع، مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند و به یک درک و تفاهم کلی و نسبی درباره موضوعات مطرح شده رسیدیم.

یوسف نژاد درباره مباحث مطروحه در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه درباره قیمت حامل‌های انرژی، وضعیت هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت صندوق‌ها، بازار کار و بازار ارز، اشتغال و همچنین بدهی‌های دولت به بخش خصوصی و حتی بخش دولتی بحث و بررسی صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه صبح امروز زنگنه وزیر نفت در جلسه حضور یافت، تصریح کرد: در این جلسه درباره قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۷ بحث شد و وزیر نفت درباره میزان تولید نفت در سال آینده و قیمت آن توضیحاتی را ارائه داد و همچنین بیان کرد که چگونه درآمد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی از فروش نفت برای دولت محقق می‌شود.

وی با اشاره با حضور ربیعی وزیر کار در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق متذکر شد: همچنین در این جلسه درباره بحث هدفمندی یارانه‌ها و نحوه حذف دهک‌های مختلف جامعه و اینکه از چه طریقی قرار است ۳۴ میلیون نفر از یارانه بگیران حذف شوند، بحث شد.

یوسف نژاد با بیان اینکه امروز درباره کلیات لایحه بودجه ۹۷ بحث صورت گرفت اما هنوز به تصمیمی نهایی نرسیده‌ایم، اظهار کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق به منزله حکم قطعی و حتمی برای اجرا نیست بلکه به عنوان پایه‌ای برای تصمیم گیری در صحن علنی است و همچنین منجر به تعامل و رسیدن به مشترکات فکری بین دولت و مجلس می‌شود اما مصوبات ما در نهایت به صحن علنی می‌آید و در آنجا تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

یوسف نژاد تاکید: جهت گیری کمیسیون تلفیق مجلس و دولت این است که فشار کمتری از نظر اقتصادی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه تحمیل شود و تصمیمات بر اساس واقعیات جامعه اتخاذ شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ افزود: تلاشمان این است که آنچه تصمیم می‌گیریم به مصلحت و منفعت و در جهت رفاه مردم و ایجاد گردش پولی در جامعه باشد.

وی درباره بحث افزایش حامل‌های انرژی تصریح کرد: در تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ آمده که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی به عدد ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسیم که این عدد به اضافه حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان که از صندوق توسعه ملی اخذ می‌شود و همچنین با ۵۰ درصدی که از دولت و بانک‌ها به آن اضافه می‌شود، حدودا به ۷۴ هزار میلیارد تومان در آمد زایی برای ایجاد اشتغال و تولید می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند قیمت بنزین در بودجه ۹۷، ۱۵۰۰ تومان و قیمت گازوئیل ۴۰۰ تومان است و این اعداد مبنا قرار می‌گیرد، گفت: در لایحه دولت عددی با عنوان ۱۵۰۰ تومان برای بنزین نیامده است و تلاش ما این است که عدد و ارقامی که برای حامل‌های انرژی تصویب می‌شود مطابق با شرایط اقتصادی جامعه باشد و رشد با شیب تند را در قیمت حامل‌های انرژی نداشته باشیم.

یوسف نژاد بیان کرد: البته در ماده ۳۹ قانون برنامه ششم این اختیار به دولت داده شده که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا سال ۱۴۰۰ به عدد ۹۵ درصد فوب خلیج فارس برسیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه عصر امروز کمیسیون با حضور وزیر اقتصاد و معاونانش درباره مسائلی، چون اشتغال، بدهی‌های دولت و بازار ارز بحث می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار