خبرگزاری شبستان: امام‌جمعه چوار گفت: حماسه نهم دی با حضور پرصلابت و استقامت مردم ایران اسلامی، مشت محکمی بر دهن یاوه‌گویان فتنه‌انگیز بود و موجب شد که توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

بصیرت و هوشیاری مهم‌ترین ابزار برای مقابله با فتنه‌های جدید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، امام‌جمعه شهر چوار، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، اعلام کرد: خداوند متعال خلقت جهان را آغاز کرد و موجودات را بیافرید بدون آنکه فکر و اندیشه‌ای، استفاده از تجربه‌ای و حرکتی ایجاد کند.

 

وی افزود: برای پدید آمدن موجودات وقت مناسبی قرار دارد و موجودات گوناگون را هماهنگ کرد و در هرکدام غریزه خاص خودش را قرارداد و غرایز را همراه آن گردانید، خداوند پیش از آن‌که موجودات را بیافریند از تمام جزئیات و جوانب آن‌ها آگاهی داشت و حدود و پایان آن‌ها را می‌دانست و از اسرار درون و بیرون آن‌ها آگاه بود.

 

امام‌جمعه چوار، تاکید کرد: خدا نیاز به اندیشه در خلق موجودات نداشت، چون نه نفعی به او می‌رساند و نه ضرری از او دفع می‌کرد، چون فرض چنین هدفی مستلزم نقص و احتیاج است و فکر و اندیشه برای روشن ساختن مجهولات است و این در مورد خداوند صادق نمی‌باشد چون هیچ چیزی از او پنهان نیست.

 

حجت الاسلام میهن‌پرست افزود : خداوند در عالم طبیعت هر چیزی را در مجرای حرکت و تحول مشخص کرده است مانند اینکه گیاه و نباتات که طراوت آن‌ها در فصل بهار بروز می‌کند، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که ما همه‌چیز را در اندازه معین آفریدیم، خداوند برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است، بنابراین جهان قانون دارد، لذا فراوانی مجهولات ما در این قلمرو پهناور، دلیل بی‌حسابی جهان نیست.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه دشمنی استکبار جهانی با نظام و انقلاب اسلامی مراحل مختلفی دارد، افزود: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سعی می‌کنند در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و سایر عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف به‌نظام اسلامی ضربه وارد کنند و لازم است که در این زمینه با هوشیاری و بصیرت با توطئه‌های مختلف آنان مقابله شود.

 

امام‌جمعه چوار، یادآور شد: هدف اصلی فتنه 88 با طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی ازجمله پروژه القا تقلب برای براندازی نظام اسلامی بود که خسارت‌های مادی معنوی برای نظام اسلامی داشت و دشمنان خارجی در راستای براندازی نظام اسلامی از سران فتنه حمایت و تلاش کردند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، با تأکید بر ضرورت هوشیاری بر فتنه‌های جدید، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند مسئله اصلی فتنه 88 ایستادگی غیرقانونی مقابل قانون و صدمه دیدن ملت و کشور بود، امروز همه ما باید بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری با بصیرت که همانند یک نورافکن است مجهز شویم.

 

 

انتهای پیام/ه

 

 

۹ دی حماسه بزرگ ولایتمداری مردم ایران اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.