ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیش از پنجاه مزدور سعودی را در منطقه «یختل» استان تعز به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند.

کشته و زخمی شدن ۵۰ مزدور سعودی در حمله نیرو‌های یمنیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون سخنگوی ارتش یمن روز جمعه اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات هجومی موفقیت آمیزی علیه عناصر مسلح (به اصطلاح) ائتلاف متجاوز سعودی در ساحل غربی شمال منطقه «یختل» در استان تعز انجام دادند و بر اثر آن بیش از ۵۰ نفر از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

سرتیپ عزیز راشد گفت: «نیرو‌های یمنی توانستند پیشروی گردان‌های وابسته به ائتلاف تحت فرماندهی سعودی را در ساحل غربی منطقه یختل متوقف کنند و خسارات و تلفات زیادی بر آنان وارد کنند. رزمندگان یمنی ۱۶ دستگاه خودرو نظامی مزدوران سعودی را منهدم کردند و بیش از ۵۰ نفر از آنان کشته و زخمی شدند و بر اثر آن صفوف مزدوران سعودی در هم شکست».

راشد افزود مزدوران سعودی اکنون در محاصره قرار دارند و به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پیشنهاد کردند در ازای دریافت خودرو‌های زرهی اجازه دهد عناصر مسلح وابسته به عربستان از منطقه محاصره خارج شوند. وی گفت: کشتی‌های جنگی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان جرات ندارد برای نجات مزدوران خود وارد آب‌های یمن شوند زیرا به خوبی می‌دانند سامانه موشکی «مندب ۱» منتظر آنهاست.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از بلندگو از بقایای عناصر ائتلاف تحت محاصره در شهر الخوخه در استان الحدیده خواستتد تسلیم شوند و سلاح خود را زمین گذارند.

 

انتهای پیام/

هلاکت 50 مزدور سعودی در تعز یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار