امام جمعه اصفهان گفت: به لطف خدا انسان توانست با تحقیق و پژوهش به تکنولوژی‌های ارتباطی دست یابد، باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در هفدهمین همایش سراسری انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه در اصفهان، اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند، اگر انسانی در دینش تقوی و در گفتارش صادق باشد، در امانت، خیانت نکند، با مردم با حسن خلق رفتار کند و مردم بگویند این شیعه است، مرا خوشحال کرده‌ است.

وی پیشرفت‌های ارتباطی را یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: با اینکه سال‌ها صنعت تلفن در دنیا استفاده می‌شد تا قبل از انقلاب فقط 850 هزار خط تلفن ثابت داشتیم و مردم برای دریافت خط تلفن گاهی 10 سال در نوبت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نیز هم‌پای فناوری جهانی در زمینه ارتباطات پیشرفت کرد تا جایی که الان تقریباً به اندازه همه مردم خط تلفن همراه واگذار شده است.

وی همه این پیشرفت‌ها را مرهون الطاف الهی دانست و گفت: به لطف خدا انسان توانست با تحقیق و پژوهش به این تکنولوژی‌ها دست یابد، بنابراین باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: زمانی بود که اگر می‌خواستی یک جلد از کتابی را بخوانی باید به سفرهای طولانی می‌رفتی و با مشقت‌های بسیار به آن نسخه از کتاب دست پیدا می‌کردی و اگر قرار بود تبلیغی انجام شود، سختی و گرفتاری‌های بسیاری داشت اما در حال حاضر همه ما می‌توانیم از طریق اینترنت و فضای مجازی با همه دنیا ارتباط داشته باشیم و برای ترویج اسلام تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه این پیشرفت و سرعت حجت را بر همگان تمام کرده است و دیگر بهانه‌ای برای کوتاهی وجود ندارد، بیان کرد: فناوری و فضای مجازی هم مانند بسیاری از نعمت‌های خدا دو بُعد مثبت و منفی دارد، همان‌طور که با چشم و زبان می‌توان حمد الهی را گفت، می‌توان گناه انجام داد بنابراین باید تلاش کنیم که این امکانات موجبات گسترش فساد را فراهم نکند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این مطلب که هیچ پدر عاقلی چاقو را در اختیار کودک خود قرار نمی‌دهد تا خودش به خطر آن پی ببرد، افزود: ارتقای فرهنگ مردم در راستای استفاده بهینه از تکنولوژی جدید کاری لازم و ضروری است.

 وی بیان کرد: از آن‌جایی که اصلاح، تغییر یا ایجاد فرهنگ بسیار زمان‌بر است باید از قوانین صلبی نیز در کنار آن استفاده کرد تا مبادا این بستر زمینه گسترش فساد در جامعه شود.

طباطبایی‌نژآد به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: موجودات سه دسته‌اند، برخی مانند فرشتگان عقل محض هستند و برخی چون حیوانات شهوت محض، بنابراین انسان موجود مرکبی است که عقل و شهوت را با هم دارد و باید با تقوی افسار آن‌ها را به دست گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: تا زمانی که افراد به آن درجه از عقل و تقوی دست پیدا نکرده‌اند، حکومت باید مانند پدری دلسوز عمل کند و جلوی ترویج مطالب مفسده انگیز را بگیرند.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.