معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۵ مجوز برای ورود دام سنگین (گوساله و گاو) شامل ۵۳ هزار و ۲۳۷ رأس به استان از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سکینه اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  در حاشیه کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین در این مدت ۵۱ فقره مجوز واردات شتر به ظرفیت ۱۵ هزار نفر صادر شده که تاکنون چهار هزار و ۲۲۶ نفر شتر وارد شده است.

اشرفی گفت: دولت با هدف توجه و حمایت ویژه از مرزنشینان ۹ هزار میلیارد ریال (۹۰۰ میلیارد تومان) اعتبار معافیت گمرکی برای چهار استان مرزنشین کشور تخصیص داده که ۴۰ درصد این اعتبار متعلق به سیستان و بلوچستان است.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان با نگاه صرفه اقتصادی و ارتقاء معیشت مرزنشینان اظهار داشت: موظف به ارائه خدمت و تسهیل شرایط سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی هستیم.

وی افزود: تامین زیرساخت‌ها و امکانات بازارچه جدید میرجاوه و جانمایی مناسب آن متناسب با شرایط منطقه و رویکرد حمایت از فعالان اقتصادی و مرزنشینان در اولویت قرار دارد.

 سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود.

این استان دارای ۱۹ شهرستان است و افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور‌های افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار