بر اثرحمله وحشیانه سعودی‌ها با حمایت آمریکا بیش از ۶۰۰ یمنی از آغاز ماه دسامبر شهید یا زخمی شده اند.

شهادت و زخمی بیش از ۶۰۰ یمنی از آغاز دسامبر بر اثرحمله وحشیانه سعودی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المنار؛ بیش از ۶۰۰ یمنی از آغاز ماه کنونی میلادی در حملات وحشیانه رژیم سعودی و با حمایت آمریکا و هم پیمانانش و سکوت جامعه جهانی و سکوت جهان اسلام و عرب، شهید یا زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، یمنی‌ها شهدایی را که در حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی به شهادت رسیدند تشییع می‌کنند.
بیش از ۶۰۰ یمنی از آغاز ماه کنونی میلادی در این حملات و در سایه سکوت بین المللی شهید یا زخمی شده‌اند، اما متجاوزان نتوانسته اند اراده یمنی‌ها را در هم بشکنند.
۱۰۰ نفر در حمله به زندان پلیس نظامی در صنعاء قربانی و ۱۵۰ نفر در سه جنایت جنگی در تعز شهید شدند. ۵۳ نفر نیز در صعده و در حمله به خانه‌ها و بازار‌ها و مدارس زخمی شدند یا به شهادت رسیدند. بیش از ۵۰ نفر در حمله به اداره گمرکات در ذمار شهید یا زخمی شدند. ۲۳ نفر در دو قتل عام در شبوه به شهادت رسیدند. ۲۲ نفر نیز در صنعا و در حمله به خانه‌ها و بازار‌ها به شهادت رسیدند یا زخمی شدند. ۱۲ نفر در مأرب به شهادت رسیدند. شش نفر در بیضاء شهید یا زخمی شدند.

گزارشگر المنار در گزارشی گفت: تفاوت صحنه‌های جنگ در یمن با روز‌های دیگر در وحشیانه‌تر شدن حملات سعودی‌ها طی روز‌های اخیر است. اوضاع در هفته‌های گذشته خونین‌تر شده است و بیش از ۶۰۰ نفر طی این ماه شهید یا زخمی شدند. این حملات خونین نشانه عجز و ناتوانی میدانی و ناتوانی سعودی‌ها در شکستن عزم و اراده یمنی هاست.

ابراهیم الدیلمی تحلیلگر سیاسی یمنی گفت: «جنایات بزرگ و خطرناک ماه دسامبر گذشته تازگی ندارد. این جنایات از روز اول تجاوز جریان دارد. جنایت سعودی‌ها با حمله به منطقه بنی هواه در نزدیکی فرودگاه صنعا که نخستین بمباران صنعا بود آغاز شد و طی آن ده‌ها غیر نظامی کشته یا زخمی شدند. آن‌ها می‌خواهند اراده مردم را در هم بشکنند و نگذارند به این پایداری ادامه دهند و می‌خواهند یمنی‌ها تسلیم شوند، اما این اتفاق نیافتاده است و نخواهد افتاد.»
گزارشگر گفت: اعراب و جهانیان در برابر آنچه در یمن رخ می‌دهد سکوت کرده اند، گویا نه می‌بینند و نه می‌شنوند.
گزارشگر المنار در ادامه افزود: «علت ادامه تجاوز سعودی و آمریکایی به یمن نیز سکوت جهانی و عربی و جهان اسلام است. یمنی‌ها در همه خیابان‌ها و بازار‌ها و جاده‌ها و مزارع و روستا‌ها کشته می‌شوند و همه جهانیان نظاره گرند و تشویق و یاری می‌کنند که یمنی‌ها کشته شوند. متأسفانه پول‌های سعودی‌ها و حمایت‌های آمریکایی ها، موضع بین المللی را خریده است. ما با دشمنی روبرو هستیم که فاقد اخلاق و ایمان و انسانیت است. با توجه به نفاق بین المللی، این اتفاق به راحتی می‌افتد.»
روز سه شنبه گذشته، یمن صحنه قتل عام‌های زنجیره‌ای بود که به کشته یا زخمی شدن بیش از ۱۲۰ یمنی منجر شد که طی آن بازار‌ها و مکان‌های پرجمعیت هدف حملات قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

شهادت یا زخمی شدن بیش از ۶۰۰ یمنی از آغاز دسامبر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار