مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان گفت: افزایش شمار بانوان عضو شورای اسلامی روستاهای استان از 60 به 100 نفردر این دوره نشان‌دهنده افزایش اعتماد به نفس بانوان و همچنین اعتماد مردم به بانوان در حوزه روستاها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سهیلا اثنی‌عشران امروز در نشست تخصصی راهکارهای افزایش مشارکت زنان در توسعه روستا اظهار داشت: ظرفیت بالایی که زنان عضو شورا نشان داده‌اند یکی از دلایل اعتماد دولت و‌ مردم برای انتخاب آنها است.

به گفته وی نیمی از جمعیت اصفهان را بانوان و نیمی دیگر را تربیت یافتگان این بانوان تشکیل می‌دهد بنابراین احساس مسؤولیت به جامعه در افراد در خانواده به عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد جامعه صورت می‌پذیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان تأکید کرد: سیاستگذاری امور بانوان و‌ خانواده «توان افزایی بانوان» است، زیرا همه زنان توانمند هستند و سعی ما توان افزایی در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و‌ فرهنگی است.

اثنی‌عشران با اشاره به سهمیه 30 درصدی بانوان در اشتغال گفت: افزایش اعتماد به نفس بانوان از طریق افزایش اطلاعات و ارتباط با افراد با تجربه، اعتماد مردم به آنها و‌ اعتماد دولت به مردم سبب شده است تا سهمیه اشتغال بانوان در حوزه‌های مدیریتی بانوان و‌ جوانان نیز افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/م

 

توان افزایی بانوان سیاست معاونت امور بانوان و‌ خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.