عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر این باوریم که هر تصمیمی که منجر به حذف مردم از عرصه تصمیم‌گیری‌ها شود ما با آن مخالفیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدباقر قالیباف ظهر امروز در همایش فرماندهان سپاه استان‌های مازندران، گیلان و گلستان با تاکید بر اینکه اگر امروز فرهنگ و روحیه جهادی، ایثارگری، عقلانیت و عدالت‌خواهی ادامه پیدا کند و فرصت بروز و ظهور در عرصه‌های کاری و مسؤولیتی پیدا کند و وفادار به این خصلت‌ها باشد یقین بدانید مشکلی در کشور نخواهیم داشت،  اظهار کرد: مازندران ظرفیت‌های منحصربفردی در عرصه‌های طبیعی و مادی دارد.

وی با اشاره به اینکه همچنین این استان از نیروی عظیم انسانی بر خوردار است، افزود: کمتر نقطه‌ای از این استان را می‌توان دید که نمادی از امامزادگان را نداشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مازندران در بخش نیروی انسانی و در پیروزی انقلاب اسلامی این استان منحصر بفرد بود، بیان کرد: در مازندران نخستین گردان‌های عاشورا و الزهرا شکل گرفت و ایده این استان بود و یکی از موضوعاتی که در این گردان‌ها مورد بررسی قرار گرفت رسیدگی و کمک به مردم بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه شما مردم مازندران با چنین فرهنگی عجین شدید و حتی امروز هم جوانان و پیشکسوتان این خطه باز هم مجاهدت کرده و جان خود را فدای انقلاب کردند، خاطر نشان کرد: مجموعه بسیج مازندران از بعد کیفی و کمی بیشترین اعزام را داشت و از اول جنگ در تمام عرصه‌های دفاع از غائله جنگل تا کردستان و هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند.

 وی گفت: اگر امروز فرهنگ و روحیه جهادی، ایثارگری، عقلانیت و عدالت‌خواهی ادامه پیدا کند و فرصت بروز و ظهور در عرصه‌های کاری و مسؤولیتی پیدا کند و وفادار به این خصلت‌ها باشد یقین بدانید مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

قالیباف با بیان اینکه همه اشارات من ریشه در یک موضوع داشت مرکز و نقطه اصلی این حرکت‌ها مردم بودند و در موفقیت‌هایی که در گذشته داشتیم یک‌جا نبود که مردم در عرصه تصمیم‌گیری نباشند همه این‌ها ظرفیت‌های مردمی بود، گفت: چالش برای ما زمانی آغاز شد که مردم را نادیده گرفتیم طرفیت مردم را ندیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما از امام خمینی (ره) آموختیم که رکن انقلاب مردم و مستضعفین هستند، بدون مردم نمی‌شد کاری کرد این را در غائله جنگل در کردستان و دفاع مقدس دیدیم، افزود: بر این باوریم که هر تصمیمی که منجر به حذف مردم از عرصه تصمیم‌گیری‌ها شود ما با آن مخالفیم.

وی با اعلام اینکه امروز اگر در اقتصاد به گِل نشستیم به دلیل حضور نداشتن مردم در چرخه اقتصاد است، اضافه کرد: این فساد سیستماتیک در کشور که هر روز می‌بینیم ریشه اصلی آن در این است که مردم در اقتصاد حضور ندارند.

قالیباف با اشاره به اینکه بعضی کوته‌نگران می‌گویند آن روحیه جهاد و ایثارگری فقط مال زمان جنگ بود بقیه عرصه‌ها پیچیدگی دارد و آموزش و علم می‌خواهد، گفت: سوال ما این است امروز علمی پیچید‌تر از عرصه دفاع داریم در علوم پایه در صنایع و به‌کارگیری دقیق‌تر و علمی‌تر از این وجود دارد چطور می‌شود برای آن عرصه‌ها هستند، اما در وقت اقتصاد و در وقت استفاده از ظرفیت‌های پولی و مالی دو تا درصد حق استفاده دارند و بقیه نه.

 وی با بیان اینکه رمز موفقیت در آن مقاطع حضور مردم در مرکزیت تصمیم‌گیری و ایفای نقش بود، خاطر نشان کرد: پایه‌های موفقیت هوافضا، الکترونیک، حوزه و علوم پایه همه به‌دلیل حضور مردم بود، گفت: چطور می‌شود کشور در این عرصه‌ها در بدترین شرایط جزو ۱۰ کشور برتر دنیا باشد، اما در حوزه‌های دیگر در رتبه‌های آخر هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بدون شک امروز نظام و ایران عزیز ما یک قدرت منطقه‌ای شده آن‌هایی که دل در گرو غرب دارند نمی‌خواهند این حرف را بر زبان بیاورند، افزود:، زیرا از اربابان خود نگرانند، زیرا می‌گویند حتی اگر بر زبان بیاوریم برای ما تهدید است.

وی با بیان اینکه اگر در اوج قدرت هستیم و در سیاست خارجی ما تاثیر دارد و در عرصه‌های بین‌المللی نمی‌توانند ما را از این مسیر خارج کنند، گفت: به‌خاطر داشتن روحیه جهاد و مبارزه با ظلم است و ما در ایام ۹ دی هستیم همان‌هایی که تحلیل داشتند و دنیا را از دید خودشان می‌دیدند، گفتند شما ما را به سمت جنگ می‌برید، امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازید، امروز آن‌ها کجایند.

قالیباف با اشاره به اینکه ما در عین حال که از مظلوم دفاع کردیم امنیت ملی خود را حفظ کردیم، ادامه داد: امروز داعش کجاست؟ چطور ایران امروز یک جزیره امن است وقتی مردم در صحنه باشند امنیت هست این همه جوانان متخصص و با انگیزه داریم، اما متاسفانه این وضع زندگی ماست.

 وی با بیان اینکه ما براین باوریم و معتقدیم مبارزه با استکبار از وظایف جدی ماست فلسفه انقلاب اسلامی مبارزه با فقر و غناست به همین شدت هم انقلاب اسلامی برای رفاه مردم تلاش می‌کند، خاطر نشان کرد: لذا ما بر این باوریم شعار مرگ بر آمریکا یعنی کار کار کار.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه باز کردن گره از مشکلات مردم و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه مردم در صحنه باشند، گفت: امام و امت این فرصت را بما دادند که امروز آمدیم و این عرصه جای تعارف نیست همه باید برای مردم کار کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه چهار درصد قانون را در اختیار گرفته و با رانت قانون را دور می‌زنند، اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد، اما بعضی‌ها قدرت‌طلبند، گفت: قدرت‌طلبی موضوعیت دارد یک روزی در منتهی‌الیه راست بود و یک روزی در منتهی الیه چپ، چون قدرت‌طلبند، اما ما انقلاب نکردیم که قدرت را در اختیار افراد خاص قرار دهیم و قدرت امانتی است برای خدمت به مردم.

 قالیباف با اشاره به اینکه ما هیچ راهی نداریم مگر اینکه با روحیات اول انقلاب مردانه به میدان برویم فکر نکنید به میدان رفتن فقط برای انتخابات است همین امروز می‌توانید خدمت کنید، اضافه کرد: دوستان گذشته و تاریخ خود را فراموش نکنید، گذشته ما باعث افتخار است.

وی ادامه داد: گذشته را حفظ کنید و ادامه دهید به جوانان میدان دهید، اما آن‌ها به تجربیات شما نیاز دارند با وحدت و انسجام و همدلی در این عرصه و زمان در این شرایط سخت در سایه‌سار ولایت به پیش برویم و به مردم خدمت کنیم و دچار ضعف نشویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه متاسفیم که در این شرایط سخت امنیت برقرار است، اما معیشت مردم به تاراج رفته ما به امید خداوند بزرگ به پیش می‌رویم، گفت: با این ظرفیت آینده دست جوانان و مردم این کشور است مردم را به درستی به صحنه آورده و در مرکز قدرت و تصمیم‌گیری قرار دهیم و می‌توان مثل گذشته افتخارآفرین باشیم.

انتهای پیام/پ

قالیباف در همایش فرماندهان سپاه استان‌های مازندران، گیلان و گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.