معاون اقتصادی وزیر کار و رفاه اجتماعی در بدو ورودش به آبادان از آخرین وضعیت شناورهای کشتی سازی اروندان بازدید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛قربانی مدیرعامل کشتی سازی اروندان با بیان اینکه ایران با ساخت این شناور در جمع هفت کشور صاحب تکنولوژی ساخت آن قرار گرفت گفت: کشورهای عمان ترکیه و عراق هم اکنون متقاضی خرید کاتاماران این  تند رو هستند.

حسین قربانی با اشاره به اینکه کشتی سازی اروندان در ۱۴ سال گذشته هیچ قراردادی کاری نداشته افزود: برای عبور از بحران با برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت ،نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

وی گفت: با اینکه این کارخانه قابلیت تبدیل به قطب کشتی سازی منطقه را داراست با بی مهری مسئولان روبرو شده است.

مدیرعامل کشتی سازی اروندان ارزش این شرکت را ۲۲ میلیارد تومان و بدهی آن را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد که با قراردادهای تازه میتوان از این مرحله عبور کرد.

قربانی افزود: عقد قرارداد برای ساخت ۴ شناور در مرحله گفتگو است و امیدواریم هفته آینده قراردادها نهایی انجام و کار آغاز شود.

وی ارزش این قراردادها، شامل ساخت یک کشتی کروبوت برای سازمان کشتیرانی و دو آمبولانس دریایی برای وزارت بهداشت را ۳ میلیون دلار برآورد کرد.

 معاون اقتصادی وزیر کار همچنین از واحد 700 تولید pvc  پتروشیمی آبادان هم بازدید کرد.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان گفت: این واحد روزانه ۱۳۰ تن مواد پتروشیمی تولید می کند که به کشورهای عمان،پاکستان ،افغانستان،چین و عراق برای مصرف در صنایع پلاستیک صادر می شود.

جبرائیلی با اشاره به چالشهای پیش روی پتروشیمی آبادان افزود: مهمترین مشکل، کمبود مواد اولیه است که پالایشگاه در اختیار ما قرار نمی دهد.

وی بدهی ۲۵ ساله به وزارت نفت را از دیگر مشکلات این شرکت دانست که حل آن توجه مسئولان را می طلبد.

جبرائیلی  گفت: با وجود فرسوده بودن تجهیزات فنی این شرکت ،  همه خوراک دریافتی روزانه تبدیل به pvc می شود به طوری که رکورد تولید ۵ سال گذشته، امسال با تولید ۲۳۸ تن شکسته شد.

این شرکت با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن محصول، ۱۷ هزارتن pvc صادرات دارد.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی در نشست بررسی مشکلات و ارائه راهکار با مژده خبرهای خوب افزود: در صددیم بدهی های آب و برق و خوراک را پرداخت کنیم.

سرزعیم گفت: برای افزایش سرمایه گام های نهایی برداشته شده تا از طریق شرکت شصتا تامین شود و دریافت وام از صندوق توسعه ملی برای نوسازی تجهیزات و افزایش سرمایه در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر جدی گرفتن جذب سرمایه گذار خارجی یادآور شد با این کار بخشی از منابع مالی تامین می می شود.

انتهای پیام/د

تاکید معاون اقتصادی وزیر کار بر جذب سرمایه خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.