رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس گفت: سهمیه دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن امسال در سراسر کشور از جمله استان فارس کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛امیرعباس جلالی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه سازمان اوقاف برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور اقدام به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کرده است، بیان کرد: در سال‌های اخیر این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح که در آن حافظان قرآن بیشماری تربیت می‌شوند، دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن برای اجرای این طرح با همکاری سازمان اوقاف در سراسر کشور برگزار می‌شوند.

جلالی با بیان اینکه هر کدام از استان‌ها برای برگزاری این دوره‌ها هر ساله دارای سهمیه‌های متفاوتی هستند، افزود: با توجه به اجرای دوره اول موفقیت‌آمیز این طرح و تربیت بیش از یک میلیون حافظ قرآن در کشور در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن، سهمیه تربیت حافظان قرآن در تمام استان‌ها تغییر می‌یابد که این سهمیه‌ها برای امسال اعلام نشده است.

وی با اشاره به ساماندهی دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن این سازمان ادامه داد: سهمیه تربیت مربی حفظ قرآن امسال در سراسر کشور از جمله استان فارس کاهش داشته به طوری که سهمیه فارس از ۷۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر رسیده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس اضافه کرد: ۳۳۳ نفر را در دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن مشارکت دهیم که از سهمیه در نظر گرفته شده نیز بیشتر است، فارس هر ساله در بحث سهمیه دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن رتبه اول کشور را داراست.

جلالی اظهار کرد: در این راستا در اردیبهشت‌ماه امسال ۶۰ نفر برای شرکت در دوره‌های تربیت مربی به قم اعزام شدند و در شهریورماه نیز این دوره‌ها با مشارکت ۱۶۰ نفر در دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز برگزار شد برای ۱۲۰ نفر در دوره در اول بهمن‌ماه امسال به میزبانی دانشکده برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ت

ساماندهی دوره تربیت مربی قرآن در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار