مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در روز‌های اخیر وضعیت هوای کلان شهر مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفته و پیش بینی می‌شود روند آلودگی هوا درروز‌های آینده تداوم داشته باشد.

تداوم آلودگی هوای مشهد در روزهای آیندهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حمید صالحی  با بیان اینکه درپی وضعیت هشدار هوای شهر مشهد فوریت توقف همه فعالیت‌های فزاینده بار آلودگی هوا به واحد‌های صنعتی ابلاغ شده افزود: به منظور حفظ سلامت شهروندان موضوع توقف فعالیت‌هایی که منجر به تولید و یا افزایش بارآلودگی هوا از سوی صنایع می‌شود و نیز تاکید برعدم استفاده از سوخت‌های آلاینده‌ای همچون مازوت در فرایند فعالیت صنایع به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور اطلاع رسانی به واحد‌های مستقر در شرق، جنوب شرق، شمال شرق و سی کیلومتری شهر مشهد ابلاغ شده است.


وی تصریح کرد: تمامی صاحبان صنایع و واحد‌های خدماتی مکلفند نهایت همکاری و سرعت عمل را درمواجهه با ماموران حفاظت محیط زیست که به صورت مستمر در قالب گشت و کنترل‌های پایشی انجام وظیفه می‌کنند را داشته باشند و در صورت عدم همکاری در شرایط اضطرار این اداره کل از طریق قانون وارد عمل خواهد شد و مسولیت آن متوجه ناقصان قانون خواهد بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حسب داده‌های دریافتی، افزایش شاخص AQI به عدد ۱۷۰ نشان دهنده شرایط ناسالم هوای امروز مشهد (۷ دی ماه) برای تمامی گروه‌های سنی است.

صالحی افزود:محیط زیست با استناد به دستورالعمل شرایط ویژه آلودگی هوا ضرورت دارد در مورد تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی و مراکز موثر در آلودگی هوا و ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیرو گاه‌ها و صنایع اقدامات قانونی را انجام دهد.


انتهای پیام//ف.ج
 

ابلاغ توقف همه فعالیت های فزاینده بار آلودگی هوا به واحدهای صنعتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار