شهر نیژنی نووگورود میزبان ۶ دیدار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

 

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه بررسی شهر‌ها و کشور‌های میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با شهر نیژنی نووگورود و ورزشگاه آن آشنا می‌شویم.

نیژنی نووگورود با جمعیت ۱۲۵۰۶۹۰ نفر پنجمین شهر پرجمعیت روسیه محسوب می‌شود که ۴۶۰ کیلومتر هم مساحت دارد.

نیژنی در ۴۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد و در سال ۱۲۲۱ در دامنه یک تپه کوچکی که بین رودخانه‌های ولگا و اوکا قرار داشت تاسیس شد. در اواسط قرن نوزدهم این شهر به عنوان سرمایه تجاری امپراطوری روسیه شناخته شد چراکه واحد‌های صنعتی و تجاری بسیاری در نیژنی فعالیت می‌کردند.

نیژنی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی جزء شهر‌های مهم روسیه است. در سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۹۰ مسئولان  اتحاد جماهیر شوروی تصمیم گرفتند نام این شهر را برای قدردانی از ویلیام گورکی، نویسنده مشهور روس که متولد نیژنی است. به گورکی تغییر دهند.

رود اوکا این شهر را به ۲ بخش بالایی و پایینی تقسیم کرده است. بخش بالایی که در سمت تپه‌ای رود قرار گرفته بافتی تاریخی و قدیمی دارد، اما بخش پایینی که در سمت چپ رود واقع شده است مدرن‌تر و بزرگ‌تر است.

نیژنی تقریبا آب و هوایی مرطوب و مشابه با مسکو دارد با این تفاوت که زمستان‌های این شهر نسبت به پایتخت روسیه سردتر است.

این شهر همچنین از لحاظ فناوری اطلاعات و ارتباطات اهمیت بسیار زیادی دارد و مراکز علمی- تحقیقاتی زیادی در نیژنی فعالیت می‌کنند. کارخانه‌های تولید خودرو، کشتی، قطار و هواپیما در این شهر حضور گسترده‌ای دارند.

فرودگاه بین المللی اسرتیگینو اصلی‌ترین فرودگاه نیژنی است. متروی آن هم در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد و هم‌اکنون دارای ۲ خط و ۱۴ ایستگاه است.

خیابان بولشایا پوکروسکایا، پله‌های چکالوف، موزه روکاویشنیکو، موزه ساخارو، مرکز ملی هنر‌های معاصر، مجموعه کرملین و موزه گورکی، نمایشگاه یارمارکا و موزه هنری نیژگورودسکی از معروف‌ترین اماکن این شهر هستند.

نیژنی نووگورود میزبان شش دیدار جام جهانی است.

 

ورزشگاه نیژنی نووگورود

کار این ورزشگاه در سال  ۲۰۱۵ آغاز شد و تا دسامبر ۲۰۱۷ آخرین مراحل ساخت ورزشگاه ۴۴۸۹۹ نفری نیژنی نووگورود در حال انجام است.

بودجه ساخت این ورزشگاه حدود هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است و قرار است پس از بازی‌های جام جهانی در اختیار تیم المپیاتس نیژنی قرار گیرد.

سوئد- کره جنوبی

آرژانتین-کرواسی

انگلیس- پاناما

سوئیس- کاستاریکا

یک دیدار مرحله یک هشتم نهایی

یک دیدار مرحله یک چهارم نهایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۹ دی ۱۳۹۶
فقط بیرانوند
Germany
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ دی ۱۳۹۶
انشالله پیروزی تیم ملی ایران . پرسپولیس عشقه
آخرین اخبار