پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان بیماران سرطانی در داخل استان اردبیل انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل دیروز در مراسم تجلیل از اساتید و متخصصان گروه داخلی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اردبیل اظهار داشت: ما باید آینده‌نگرانه به آموزش و پژوهش بنگریم تا به وضعیت ایده‌آل علمی و آموزشی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت دانشگاه و استان در مقایسه با سایر مراکز علمی و پیشرفت‌های دانشگاهی در کشور، خیز و شتاب فزاینده‌ای را در برنامه‌ریزی عملیاتی در دستور کار دانشگاه خواهیم داشت تا بتوانیم در رسیدن به اهداف تسریع ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: اقدامات و تلاش ارزشمند گروه داخلی در اخذ تاییدیه دوره دستیاری می‌تواند تجربه‌ای برای دیگر گروه‌های آموزشی و علمی دانشگاه باشد و مجموعه دانشگاه در این مسیر با تمام توان حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

اخوان اکبری با اشاره به برخی اقدامات مهم در دانشگاه تصریح کرد: دستگاه ERCP یا آندوسکوپی مخصوص با ارائه خدمات فوق تخصصی برای نخستین بار در استان برنامه‌ریزی شده و با راه‌اندازی آن خدمات فوق تخصصی در استان ارائه می‌شود و بار مراجعات مردمی به سایر استان‌ها و نیز اعمال جراحی باز کاهش می‌یابد.

وی از سفر هیئت بازرسین برد قلب به منظور بررسی وضعیت موجود و اعطای تاییدیه دوره دستیاری قلب به اردبیل خبر داد و گفت: در آینده نزدیک با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شاهد انجام پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان بیماران سرطانی در داخل استان خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ع

راه اندازی دستگاه آندوسکوپی مخصوص برای نخستین بار در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار