رئیس هیات مدیره تعاونی مرغ تخم گذار فارس گفت: افزایش بهای تخم مرغ در روز‌های اخیر ناشی از گران شدن حدود ۴۰ درصدی خوراک مصرفی طیور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالمجید فهندژ سعدی رئیس هیات مدیره تعاونی مرغ تخم گذار استان فارس گفت: در کمتر از ۲ ماه اخیر قیمت نهاده‌های طیور ۳۵ تا ۴۵ درصد افزایش داشته، به عنوان مثال بهای هر کیلو ذرت از ۷۲ هزار ریال به ۱۱ هزار ریال و سویا از ۱۴ هزار ریال به ۱۹ هزار ریال افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده بهای واکسن، کارتن و سایر اقلام نیز افزایش یافت و به تبع این روند صعودی تخم مرغ نیز گران شد.

فهندژ سعدی ادامه داد: از ابتدای امسال تا آخر آذرماه امسال بیش از ۱۴ میلیون مرغ تخم گذار در کشور به دلیل ابتلا به آنفولانزا از چرخه تولید خارج شده است که این روند نیز به کاهش تولید تخم مرغ در کشور نیز منجر شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تن کمبود تخم مرغ در کشور وجود دارد و به همین سبب اتحادیه مرکزی میهن، ناگزیر به وارد کردن تخم مرغ از کشور‌های ترکیه و اکراین شد.

فهندژ سعدی اظهار کرد: هم اینک قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ وارداتی در بازار حدود ۶۵ هزار ریال است که تقریبا با قیمت داخلی برابری می‌کند.

وی، ضمن تاکید بر اینکه تاکنون استان فارس با کمبود تخم مرغ مواجه نشده است، گفت: متاسفانه دلال بازی در بازار تخم مرغ داخلی وجود دارد و در برخی موارد منجر به افزایش قیمت می‌شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی مرغ تخم گذار فارس گفت: قیمت هر کیلو تخم مرغ بین ۶۵ هزار ریال تا ۷۵ هزار ریال امری طبیعی است.

وی، بر موضوع رعایت نکات بهداشتی و اعمال قرنطینه از سوی مرغداران استان فارس تاکید کرد و تصریح کرد: متاسفانه اغلب استان‌های کلان تولید کننده تخم مرغ کشور مانند آذربایجان شرقی، قم، تهران، البرز، قزوین و اصفهان با مشکل آنفولانزا
مواجه هستند، اما خوشبختانه تاکنون فارس از این بیماری مصون مانده است.

رئیس هیات مدیره تعاونی مرغ تخم گذار فارس گفت: از مسئولان ذی ربط انتظار داریم که آنفولانزا را به عنوان بحران و حوادث غیر مترقبه قلمداد کرده و برای جبران خسارت مرغداران زیان دیده تلاش کنند.
انتهای پیام/ر

افزایش قیمت تخم مرغ در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار