معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز فاز سوم شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  عبدالله فتح الله زاده  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی طرح شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی استان ، با اشاره به مراحل اجرای فاز سوم که از آذر سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: اطلاع رسانی، شناسایی، تشکیل پرونده، بازدید از دستگاه ها، بیمه و تکمیل مدارک، تائید مدارک در سازمان جهاد کشاورزی و تحویل برگ سبز و پلاک به خودروهای کشاورزی از مراحلی است که در ماه های آینده عملیاتی می شوند.
وی با بیان اینکه این طرح برای هویت دهی به خودروهای کشاورزی و صاحبان آنها اجرا می شود، افزود: با تعامل صورت گرفته بین سازمان جهاد کشاورزی و فرماندهی انتظامی استان، در فازهای اول و دوم این طرح توانستیم رتبه اول کشور را در شماره گذاری به نسبت ماشین آلات موجود در آذربایجان غربی کسب کنیم.
فتح الله زاده گفت: متاسفانه شاهد تصادف های ناگوار برای صاحبان ماشین های کشاورزی بودیم که هیچ بیمه ای نمی توانست برای جبران خسارت های جانی و مالی صاحبان این خودروها را حمایت کند، اما با برقراری بیمه ماشین آلات کشاورزی بعد از دریافت پلاک، امکان استفاده از بیمه شخص ثالث نیز برای کشاورزان فراهم می شود.
این مسئول با اشاره به فازهای اول و دوم این طرح، ادامه داد: فاز اول این طرح در زمستان 92 با اجباری شدن شماره گذاری تراکتورهای تولیدی در درب کارخانه آغاز شد و فاز دوم این طرح نیز شامل شماره گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی مستعمل تراکتور دارای عمر مفید زیر 13 سال استان بود که از دی ماه 92 آغاز و تعداد 9 هزار دستگاه تراکتور در سطح استان شماره گذاری و صاحب پلاک شدند.
وی با اعلام اینکه 120 شرکت فنی و مهندسی در فاز دوم این طرح همکاری داشتند، گفت: پیش بینی می شود در از سوم این طرح که برای ماشین های کشاورزی با عمر کمتر از 25 سال اجرا می شود، حدود 7 هزار تراکتور در فاز سوم طرح صاحب پلاک شوند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به همکاری 64 مرکز خدمات کشاورزی در این طرح، افزود: به مقوله اطلاع رسانی از طریق رسانه های ارتباط جمعی و انتشار اطلاعیه در مراکز خدمات روستایی توجه ویژه شده و از تجارب فازهای اول و دوم طرح در مرحله سوم استفاده شود.
فتح الله زاده هدف از برگزاری این طرح را تسهیل امور برشمرد و با بیان اینکه شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی طرحی ملی و نیازمند همکاری کشاورزان و صاحبان ماشین آلات است، ادامه داد: بعد از پایان مرحله سوم شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی، سوخت در اختیار خودروهایی که پلاک ندارند قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/م

فاز سوم شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی در آذربایجان غربی در دست اجراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.