معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان از شرایط بحرانی در دشت‌های این استان و پر کردن ۴۵ حلقه چاه آب غیرمجاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نادر مختاری معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب تاکنون با تلاش نیرو‌های گشت و بازرسی ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی و با دستور و حمایت قاطع دادستان و همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان پر و مسلوب المنفعه شده‌اند.

وی ادامه داد: اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی با پشتیبانی مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی استان و تلاش نیرو‌های گشت و بازرسی نویدی برای مقابله جدی با برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: دشت استان در شرایط بحرانی قرار دارد و برداشت‌های بی‌رویه بر اثرات نامطلوب و شرایط بحرانی سفره‌های آب زیرزمینی استان افزوده است.

مختاری گفت: پر کردن چاه‌های غیرمجاز در این استان یک مطالبه عمومی و خواست مردم و یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی اضافه کرد: همچنین چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی لرستان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان بابیان اینکه وضعیت منابع آبی استان رضایت‌بخش نبوده و باید حفاظت جدی از منابع موجود صورت گیرد گفت: نیاز است تا تمامی مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود احساس تکلیف کنند تا بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

انتهای پیام/م

۴۵ حلقه چاه آب غیرمجاز پر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.