مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت : ۵۵۲ هزار نفر در این استان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، کرم علی قندالی مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان در جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال استان سمنان گفت : طرح هوشمند سازی کارت ملی یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت برای تحقق ایجاد دولت الکترونیک در سراسر ایران در حال اجرا است.


وی با بیان اینکه بالغ‌بر 552 هزار نفر در استان سمنان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند تصریح کرد: مجموع تعهدات استان سمنان برای سال 96 صدور 168 هزار کارت ملی هوشمند است که تاکنون 50 درصد از آن محقق شده است.


مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی این نهاد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تمام تعهدات استان سمنان برای اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی انجام شود.


وی صدور کارت ملی هوشمند برای مردم مناطق روستایی و محروم استان یکی از اولویت‌های این نهاد دانست و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سازمان بهزیستی و کمیته امداد استان سمنان به‌صورت سیار از اهالی روستاهای استان سمنان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام می‌شود.


قندالی تأکید کرد: کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال 96 منسوخ می‌شود و از ابتدای سال آینده تنها کارت ملی هوشمند در اموری که نیازمند مدارک هویتی اشخاص است به‌کاربرده می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسامی فاطمه و امیرعلی به‌عنوان اسامی پرطرفدار در ثبت‌احوال استان سمنان است تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون درمجموع 7 هزار و 940 نفر متولد شدند و وفات 2 هزار و 346 نفر ثبت‌شده است.


انتهای پیام / ه


50 درصد از تعهدات استان سمنان برای صدور کارت ملی هوشمند محقق شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.