مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: مصرف نفت-گاز نیروگاهی در شهر‌های زیرمجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در ۹ ماه ابتدایی امسال ۱۴۶ میلیون لیتر بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کورش بالادست مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف نفت-گاز نیروگاهی در شهر‌های زیرمجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در ۹ ماه ابتدایی امسال ۱۴۶ میلیون لیتر بوده است.

بالادست با بیان اینکه این میزان مصرف کاهش ۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، افزود: در ۹ ماه نخست امسال کاهش ۸ میلیون لیتری نفت-گاز نیروگاهی در منطقه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: علاوه بر انجام کنترل‌ها و نظارت‌های بیشتر، گازسوز شدن نیروگاه‌های جنوب استان و تامین بخشی از برق مصرفی شهر‌های تحت پوشش منطقه زاهدان از مهمترین دلایل کاهش مصرف نفت-گاز نیروگاهی استان بوده است.

وی گاز طبیعی را جایگزینی مناسب برای سوخت‌های مایع دانست و گفت: در صورت گازرسانی به نیروگاه‌های منطقه و گازسوز شدن آن‌ها علاوه بر کاهش آلودگی و استفاده از سوخت پاک، بخش قابل توجهی از نفت-گاز منطقه صرفه‌جویی خواهد شد و این امر می‌تواند زمینه صادرات بیشتر این فرآورده را در کشور فراهم کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به اینکه بیشترین سهم مصرف نفت-گاز نیروگاهی با ۱۳۸ میلیون لیتر مربوط به نیروگاه گازی زاهدان بوده، گفت: نیروگاه‌های زابل، خاش و سراوان نیز تحت نظارت منطقه زاهدان محسوب می‌شوند که این نیروگاه‌ها در مقایسه با نیروگاه زاهدان از توان، ظرفیت تولید و مصرف بسیار کمی برخوردار هستند.

منطقه زاهدان یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با دارا بودن ۴ ناحیه، ۳ انبار تدارکاتی و ۲ مرکز سوختگیری هواپیمایی وظیفه تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال، مرکز و بخش‌هایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

انتهای پیام/ع

کاهش ۸ میلیون لیتری  مصرف نفت-گاز در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار